Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettnyheter
Läst 2046 ggr
Alex
0

Se WorldCup live

Hestafrettir sänder live från WorldCup i Odense hela dagen. Se via denna länk.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Eveline
0

Det var synd att man missade det!

men istället har jag varit och skött om 22 hästar, den 23e hästen var med och tävlade i Worldcup och ekipaget kom på 11e plats i fyrgång =)

Alex
0

#1 Jaså, så du hjälper Daniel och Katie? Glad Jag såg inget igår tyvärr, så jag missade när hon red.

Nu är det slut i alla fall, Jóhann och Hnokki vann nyss T1 finalen på fantastiska 9,17. Fruktansvärt snygg ritt!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Eveline
0

Jepp, jag har hållt i spakarna när de var borta. =) Det är egentligen inte dåligt av en så ung tjej att redan tävla med "de stora", hon är duktig =)

Man är ju livrädd att något ska hända med hästarna bara. haha.

Hon var ju jättenära att komma till finalen, synd att hon missade det. Men som jag sa till henne, hon ska ju vara sjukt nöjd med det hon och Ylur presterade ändå =) Det är en väldigt fin häst!

9.17 är ju inga dåliga siffror precis! =P

Alex
0

Nej, hon är verkligen sjukt duktig! Och klart hon ska vara nöjd, hon har väl inte tävlat Ylur så länge heller.

9.17 är inte direkt dåligt, nej. 9,5 rakt igenom för ökade tölten.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Uh, hade varit kul att se! Synd att jag missade det.

Eveline
0

#4 jag vet faktiskt inte hur länge de har tävlat, eller hur länge de haft honom, men jag vet att han är till salu och han kostar mer än jag har i plånboken iaf =) Men han är lika snygg till vardags den hästen, han har ett hårsvall som inte är av denna värld =)

Jag blir imponerad av folk överlag som har så många hästar, för mig var det bara ett heltidsjobb att sköta om dem, sen rider de ju 8-10 hästar om dagen utöver allt annat arbete =)

ja, det är väl siffor man bara kan få när man drömmer om natten ungefär =)