Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettutrustning
Läst 1716 ggr
Killen
2012-02-13 22:05
0

Sadelproblem

Hade min massör ute idag, och hon sa " ursäkta, men vad har hänt här?? "

På höger sida (vid sadeläget) så är det som en grop (jag har inte tänkt på detta) och han var tydligen spänd i ryggen, så ev passar inte sadlen länger, har inte ens haft den i 1 år och den passar mig perfekt Rynkar på näsan

Har blivit rek att bara rida barbacka den närmaste tiden för att se om det blir bättre för då är det nog sadeln som inte är bra (den ligger iaf still).

Blir galen på detta, så funderar om jag nu måste byta sadel köpa en bomlös.

Har kollat in in dessa : Hilbar , TOP REITER eller EQUES , någon som har prövat??

Om man jämför dessa sadlar mot en bomsadel, vad är bra, vad är dåligt?

Och, får man tävla i dessa bomlösa??

kissmekate.blogg.se

740tjejen
2012-02-14 12:59
0

Jag hade nog föredragit Eques sadel först. den verka ju riktigt bra. har dock ingen erfarenhet av bomlösa, (gillar dom inte) men denna skulle jag faktiskt kunna tänka mig.

FeliciaS
2012-02-16 07:47
1

Jag har en bomlös sadel, en Sensation Ride. I början var jag tveksam men nu skulle jag aldrig vilja byta den mot någon annan! Den är så bra för både mig och hästen. En stor fördel är att den formar sig efter varje häst. Jag funderade på en EQUES när jag letade sadel men efter att ha mejlat Soft Saddles så kom vi fram till att den antagligen inte skulle passa min häst. Jag rekommenderar dig verkligen att mejla dit och beskriva ditt problem så får du jättebra hjälp :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Killen
2012-02-17 23:11
1

#2 Vilken modell har du?

Jag är lite tveksamm till den, men G4:an är den som verkar passa i sånt fall. Synd att de ej har sadelutprovning där jag bor.

kissmekate.blogg.se

FeliciaS
2012-02-18 14:15
1

#3 Jag har en G3 dressyr med ringar (trail) i 16,5".

Jag var också väldigt tveksam och skeptisk, men har ändrat uppfattning helt ;) Du har tre dagars öppet köp och kan alltså skicka tillbaka sadeln efter att du provat den. Men mejlar du dit får du all hjälp med tillpassning osv. och då tror jag inte du kommer behöva skicka tillbaka den om du bestämmer dig för att beställa en :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus