fler som har guldblack isisar?
har själv en guldblack sto på 15 år.
finns de fler där ute som har guldblack isisar, våre roligt å se bilder på era guldblackar……
Är hon reggad som guldblack? Aldrig hört talas om :)
Jag har en valack reggad som moldott med silverman/svans, han har ål, och flerfärgad man. Han är guldgul på sommaren, gräddvit på vintern. Vitblack har jag hört talas om förut, jag tror att man kanske skulle kunna kalla min valack det…
Visa gärna bild på stoet som är guldblack, spännade att se :)
Slänger in en sommarbild på min valack
Tar med en rumpbild också där man ser ålen ;)
hm….varför vill inte den ladda upp bilderna? får försöka senare
Fick visst inte heller in sista bilden… testar igen :P
Finns inget som heter guldblack eller gulblack, en gulbrun häst med black anlag heter vitblack och Zinoidas häst är vitblack med silveranlag om den har ål.
Om jag får en bild och regnr så jag kan kolla föräldrarna och se vad som finns för anlag bakom kan jag ta reda på vad det är för färg :)
de står black/golden sheen no markings i passet, men kan ha översatt fel.
någon som kan översätta rätt?
hennes id nummer är IS1997225220
Nu kom alla bilder upp :)
Din tjej är gulsvart, på WF är hon reggad som glóbrún / black with reddish sheen, dvs gulsvart. Jättefin färg!
Det var en ljus gulsvart! Skulle tippa på att hon i själva verket är silvergulsvart till och med (hennes mamma är silversvart, så möjligheten finns). 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
hon är svår bedömd i färgen, de säger alla som träffar henne. vore kul om någon annan hade en isis i samma färg, kul å se bild…..
Jag har en som påminner din häst i färgen och hon är silvergulsvart.
Ja, på sommarbilderna ser man ju att hon faktiskt är silvergulsvart tom :)
#17 I inlägget #16 och på den andra länken är samma häst som i mitt förra inlägg fast i olika åldrar. I länken är hon 1 år och i mitt inlägg är hon 3 år
#18 Hon är gudomligt vacker din tjej, du vet vem du ska höra av dig till om du nån gång vill sälja henne ;)
#19 De är alltid bra att veta 
ja de va lite lika faktiskt i färgerna, kul å se andras hästar i samma.
#19 - Vi får slåss om det, du och jag… ;)
Tjhoo jag kanske kan sälja henne dyrt här nu 

#21 här finns bilder på henne sedan hon var nyfödd så hon har en himla massa färger under årens gång, Blædis Från Nymö