Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettutrustning
Läst 2539 ggr
[vretenskaniner]
0

Ny sadel!

Idag ska jag prova sadlar :D Ska till Agersta på eftermiddan och så dom jag först och främst ska prova är K2an och Sellasadeln Glad Verkligen hoppas att K2an ligger bra redan från början så man slipper byta koppjärn, så får jag ta med sadeln på en gång hehe ;)

Vad har ni för sadel och vad tycker ni om dem? Är ni nöjda eller vill ni ha en ny? =)

[tlundegard]
0

Jag har en luc childeric (köpt beg.) och skulle aldrig kunna tänka mig en annan sadel! Den är mjuk och det känns som att man kommer närmare hästen i den. Jag tycker nästan det är viktigare att ryttaren sitter rätt i sadeln än att den passar perfekt till hästen (såklart så ska den inte ligga galet fel, men ni förstår väl vad jag menar?).

[Valtyr]
0

fast sadeln måste ju passa hästen annars kan den ju belasta ryggen fel så att sadeln sitter optmalt är ju viktigast av allt men sen är det såklart viktigt att sadeln passar ryttaren också.

Vad är K2 för sadel?

Jag skulle satsa på en Sella om jag var du, jag har en kosmos för när jag köpte min fanns inte Sellan än, men jag är jätte nöjd med min, men skulle jag köpa en nu skulle jag köra på Sellan för jag gillar att den är mer stoppad där på lillkåpan :)

Salander
0

Jag har en bomlös till min islänning, en black forest aspen sadel. Trivs bra med sadeln, köpte den ny för knappt ett år sedan. Men har precis köpt en begagnad thorowgood syntetsadel (dressyr) också att ha som extra sadel. Har inte fått hem den ännu, väntar med spänning och hoppas den passar :)

[tlundegard]
0

#2 Det klart att sadeln ska ligga bra på hästen, men jag vet många som har samma sadel till olika hästar och det går galant. Många fokuserar mest på att sadeln ska ligga perfekt på hästen, när det är minst lika viktigt att ryttaren sitter bra i den. Men men.. Blev lite OT här ;) Jag använde en kentaur kári innan min luc childeric och den var också väldigt skön! (minns faktiskt inte varför jag bytte, haha).

[vretenskaniner]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skickar med en bild på K2an. Går att läsa om den på www.agerstaridshop.nu

Jag provade sellan, men jag trivdes inte lika bra i den konstigt nog! Och man hade en sån fri underskänkel, det gillade inte jag. Eftersom jag ofta får bak min skänkel för långt så blev det lite mycket ;) Nej K2an fick 5 av 5 :D GRYM sadel!

Alex
0

Har ingen sadel nu, men hade en Kentaur Kári Special till förra hästen. Väldigt bekväm sadel faktiskt, trots prisklassen. Fick jag välja fritt skulle det bli en Top Reiter JR eller Top Reiter JR Special.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Killen
0

Jag har en Lippo island.

Passar mig som är kort och har korta ben (måste ha juniorläder, dam är förlånga!!), passar öven min häst och den är jätteskön Skrattande

kissmekate.blogg.se