Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 1232 ggr
Maja
0

Ditt år 2011

Hur har ditt islandshästen varit? Har du nått de mål som du hade satt? Om ja, vilka mål hade du satt? Är det någonting som inte har fungerat bra i år? Hur ska du ändra det nästa år? GOTT NYTT ÅR!

selfrejection
1

Jag hade inga mål, men önskade att få till tölten och bygga en starkare relation. Ett tag såg det mörkt ut med tölten och jag funderade på om vi skulle satsa på travbanan istället, men tillslut släppte det :) Nu kan vi tölta ganska långa  sträckor men inte så mycket fart ännu, men framåt går det helt klart.

Eveline
1

Mitt år har varit super! bestämde mig för att skaffa häst, blev en tinker på foder, men jag kunde inte sluta tänka på den där islänningen jag ville ha och som en skänk från ovan fick jag honom på foder och är nu stolt ägare! flyttar även hit ett litet isföl om 1 mån, oerhört pepp!

Maja
0

Vad härligt! Jaa, jag hade väl egentligen som mål att hitta en häst att rida efter att jag flyttade, och nu har jag två! ;) Kunde inte sätta några mål annars… :P

Zinoida
0

Har haft ett spännande och händelserikt hästår 2011. Har i lugn takt jobbat med min 07:as inridning. Jag har i år köpt mitt första stoföl, som jag hoppas kunna avla lite på när hon blir äldre. Sen tog jag det stora steget och hyrde "eget" stall, det har varit otroligt mycket jobb, men också superkul och jag har verkligen lyckats hitta fantastiska hyresgäster :)

Killen
0

Det har varit ett bra år,

Fast vi har haft 2 skadeperioder som tack och lov inte har varit så fraliga som det först ha verkat.

Vi har hunnit tävla några gg, med bra resultat om man jämför mot 2010.

Bytta instruktör i sommras, vips så hamnar man i finaler, även i tölt som vi annars har slutat sist i, så det har varit kul.

Vad jag vill ändra på? Att min häst inte släpps ut i fel hage (bland ston) så han blir skadad Skrikandes

kissmekate.blogg.se

Odinn
0

Min häst fick 5 månaders vila så det blev inte så mkt träning, känner att 2012 kommer bli vårat år :)

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

powderpuff
0

Ett av mina sämsta hästår någonsin.

De hela började med att jag valde en annan hingst till betäckning än den jag valde från början.

Min Móa blev inte dräktig trots hon var där vid ett antal brunster. Till på köpet blev hon så fet att mankammen blev ca 2 dm tjock och trots att jag bad de ta bort henne ifrån betet så tog de ett antal dagar innan de gjorde de. Hon fick då gå i en grushage och på ca 1,5 vecka var hon smal igen hur fanken får men ner en häst så fort i hull som bara går i en grushage. Tror inte hon fått halm att tugga på ens.

Och nu den 1 december 2011 så hittade jag henne död i hagenGråter.

Så nä, detta var inte höjdarens så Gråter

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"