Islandshästutbildningar
Idag var jag och red en heldagskurs för Pia Paulsen. Tänk om man hade alla hennes kunskaper! Blev så fascinerad.. Hon undervisar i centrerad ridning för er som inte vet. Tänka sig att det går att rida en häst med en garntråd som tygel UTAN att ha sönder den och ändå ha kvar hästen i form. Wow säger jag bara! Det är något som alla borde prova.
Nu till frågan. Är det någon som vet några islandshästutbildningar förutom på Strömsholm?
Vad för typ av utbildningar är du ute efter?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Instruktörsutbildningar. Helst skulle jag vilja gå en utbildning för centrerad ridning.
På Strömsholm har dom ju islandshästutbildning så man blir B-instruktör. Men jag tänkte om det finns liknande utbildning någon annanstans.
Svenska Islandshästförbundet har ridledarutbildningen, det är steg ett om du vill gå vidare till B-instruktör och C-tränare osv. Jag gick ridledarutbildningen vintern 2009.
Inom centrerad ridning finns det en utbildning i Sverige, tror hon heter Lotta Månsson som är lärare för den.
Ridledarutbildning finns på 20 veckor på wången.
Lite nyfiken bara, var du i Viby på kursen? :)
Hehe ja det stämmer! Jag var i Viby på kursen. 
Jag har ju min häst där! :) Kunde tyvärr inte vara med och heller inte åka ut och titta fast jag väldigt gärna hade velat.