en fråga
Hej
Takk jag har en fråga til dere som har tatt
inn importer hvor lenge lar dere dem vila för dere setter dem i gang?
jag
tenkar sette i gang fra bakken med stopp start osv sen jag tycker inte om och
bare sitte opp på en häst som jag inte kejnner eller har fått noe kjenskap til
fra bakken men undrar om hvor lant vile tid för jag starter?
takksam for
svar
Har inte själv tagit in någon isis men jag hade nog låtit de vara någon månad och bara börjat lära känna de ifrån marken först och att de hade fått komma till ro innan man börjar med de.
Har en bekant som tog in en isis för ca 3 år sedan och de tog honom 1 år innan de blev häst av honom. Han hade tagit resan väldigt hårt. Tror ofta man vill för mycket med en gång med de.
Önskar dig all lycka till med de och hoppas få se lite bilder på de 
ja trening fra marken startar man med uansett sen man vill gjerne se hvordan hesten rörer seg för man sitter opp så man vet hva man sitter på:)
ner du snakkar om din kompis häst tror jag inte det har noe med resan och gjöre jag tror det har noe med hvordan de har vokst opp hvor mycke de er hanterte osv:))))
En häst som importerades i början av juni vet jag fick vila till slutet av sommaren medan jag vet andra som man började rida efter ca en månad så det är olika beroende på hur hästen tar flytten :) Men sedan ska man ju hålla koll på ev importhosta (tror jag det heter) Men att börja från marken är nog en bra ide. Såg bilder på hästarna, jättefina! :D
hej
ja tror det er smart och starte med lite turer med och leda och sen jobbe lite fra marken för man setter i gang ridning,
ja man skall ha koll noen veckar forover send de er oxså mycke motagelig for smitte som inte de har på island så får ta det lungt.
den hostan er vell svärt få som kan få det kommer av luften på flygplanet som noen forklara til meg:)
Takk ja de er jätte fine och moste si at de har et stabilt syke:)