Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettannonser
Läst 1683 ggr
Toltaren
0

Söker häst för 2012...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!
Jag är en tjej på 18 år som går sista året på natur och har fullt upp rent allmänt, ändå har jag en islandshäst, Glói som jag har tränat och tävlat med de senaste 6 åren, sedan Glói var 5 år. Vi har tagit oss så långt som till nära A-klass i femgång, SM-kval poäng i T2 samt en fjärdeplacering i lätt femgång på Lag-SM 2011 (trots en dålig ritt!)

Till våren tar jag studenten och då vill jag gärna utveckla mitt ridande och fokusera på hästarna och jobb under ett år åtminstone.

Därför söker jag nu en häst att låna för att träna och tävla under sommaren 2012 och framåt! Fyr- eller femgångare spelar ingen roll. Hästen får gärna vara lite mindre utbildad (dock inget krav!) och av modellen större. Jag tömkör/markarbetar minst 1 gång i veckan och ibland har jag "lek" pass såsom löshoppning eller kommunikation för att stärka banden mellan mig och min häst.

Tillgång till ovalbana och ridhus finns. Jag tränar även regelbundet för tränare, mestadels för Linda Antonsson. (årets ungdomsryttare 2011) Tränar även för Magnús Skúlason och har gjort sedan 4 år tillbaka.

Hör gärna av dig via mail då jag ofta är upptagen och inte har på mobilen.
Jag finns i Ljungskile, Västra Götaland.

Vänliga hälsningar
Sofie Carlsson, www.toltaren.se
toltaren@hotmail.com, 0768249934

powderpuff
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en som ev ska lånas ut nästa år men hon är nog för ung. Hon är 3,5 nu och ska ridas in i våren 2012.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Toltaren
0

#1 Jag är ju egentligen mest intresserad av en häst som är mellan 4-6 år, så hon passar väl ganska bra? Kontaktar dig via PM så kan du få berätta lite mer Glad