Moser Max 45
Hej har börjat fundera på att köpa egen klippmaskin, vill ha någon liten och smidigt och tysgående. Moser Max 45 är den som känns mest intressant nu, den ligger även i rätt prisklass.
Så nu vill jag höra era erfarenheter av Moser max 45 maskinen, både positivt och negativt. Jag ska ha den till islandshäst (får inte så tät päls, mer lång päls, men kommer klippa innan vinterpälsen växt klart) Bara delklippning (hals + bog) så känns även onödigt med en stor klumpig maskin eftersom det är så pass liten ytan som ska klippas.
Tacksam för era erfarenheter :)
Jag köpte en sån för att raka mina hundar (Krullhundar), till dom är den SUPER!!
Eftersom att maskinerna till häst är dyra att hyra/köpa så testade jag mosern och det var inte att rekommendera… Den blev väldigt seg och hackade sig fram till slut.. Den blev även varm alldeles för snabbt.. Jag älskar verkligen mosern till hundarna men som sagt, till hästen kommer jag inte att använda den igen… (isåfall BARA som hjälp att snygga till då dom andra maskinerna är stora och klumpiga)
Hej tack för att du delar med dig, jag har mest hört positivt om maskinen förr så det va bra att höra lite negativt också :) Har du nått förslag på en liknande maskin (samma prisklass och tystgående) som skulle passa bättre till häst? :) Eller om nån annan här har förslag? :)
Nej, jag letar själv efter ett annat alternativ. =/
Första dragen är den tyst och bra.. Men sen börjar den hacka och bli varm så det var tur att jag bara skulle göra halsen. :P
Ok, det lät ju inge bra :P Jag håller på och kollar runt på andra modeller, tystgående och hyfsat billig är kraven, alt. att man får tag i nån dyrare maskin för ett bra pris begagnad :) Vi får se vart det slutar, har väl några veckor till på mig att leta innan hästen måste klippas igen :P