Lite tips tack!
Hej,
jag är fodervärd på en islänning som är 19 år, han är pigg och allert importerad 5 gångare, han är en perfekt läromästre. Idag har ägaren varit och hälsat på, hon bor utomlands och vi har smått pratat om att jag kan få köpa honom. Hon vill sälja honom för 8 tusen kr. Tycker ni det kan vara värt det?
Han har utläkt spatt på bägge bak, jag får alla grejer med honom. Han är en snäll häst med mycket kvar att ge och ser och känns mycket fräsch. För jag menar, han är ju trotts allt 19 år, men 8 tusen och skulle han bli så illa sjuk att han måste avlivas får jag ju ut 13½ tusen. Jag ska spara till en yngre islänning med kan ju ha honom medans och träna på… kan ju även ha kvar honom som gammal, han kan skrutta runt när han blir pensionär. jag är lite klyven, väger för och nackdelar. Men hittar mest fördelar. Han passar mig bra och behöver honom som är erfaren att träna på.
Hans mamma hette Appelsína frá Saudanesi (?)
pappan hette Fáfnir frá Fagranesi och ska enligt ägaren vara en bra hingst
Vad säger ni, hjälp mig! hehe ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag skulle göra det, ge honom fina sista år! :)
Jag tycker att du ska köpa din vän om han är frisk och fräsch. 19 år är ingen ålder för en islandshäst. Ni kommer säkert få massor av härliga år tillsammans. Jag tycker att du skall ge denna kille ett kärleksfullt livslångt hem. En vän till mig köpte precis en läromästare på 20 år för 20 000 kronor.

Ja om du tycker om honom skulle jag inte tveka!
En häst i mitt stall har spatt, hästen är 26 år och gick iaf förra året på lektioner och den rids forfarande.
En annan tjej i stallet har lånat en 23 årig islandhäst som hennes dotter få ha på ett ridläger, denna häst tävlas fortfarande!
kissmekate.blogg.se
Jo, jag känner att jag får ett bra pris. Han har haft 1 och samma ägare sedan han köptes in från Island, så jag tror hans ägare ser hellre att han kommer till ett bra hem, dit hon kan komma och hälsa på än att sälja honom dyrt. Hon köpte honom för 45 papp 1998, nyinriden. Man ser ju vad priserna har skjutits upp!
Nu är det bara att man ska ransaka sig själv om man har tid och ork att äga en egen häst, men jag lär ju aldrig få ett sådanhär bra tillfälle och erbjudande och jag vill satsa på islänningar. :)
Läste lite om hans far nyss. Han har visst runt 700 syskon, min ev. blivnade lille pålle, haha!
Köp! 8.000:- är inte mycket för en isis, och du vet ju vad du köper! Om du dessutom får till utrustningen så är väl den nästan värd så mycket!
Kan med stor lycka säga att jag kommer att bli hästägare snart :)
Då säger jag ett stort grattis och önskar dig många lyckalig år framför er
Grattis och lycka till :)

Kul, grattis!
kissmekate.blogg.se
Upptäckte att som säljare på hans papper står Skúli Steinson, kul när man vet lite, eller när man upptäcker sådana saker :)

Härligt!!
kissmekate.blogg.se
Vad roligt! :) Ska det vara så egentligen eller gjorde dom fel någonstans?
Det stod på en liten lapp att han var felreggad av dem när de gjorde hans pass första gången, slarv från deras sida antar jag. I hans regnr stod det att han var född 1991. Men i stamtavlan 1992. Och 1992 är han född. Men att han är svettfux, det vet jag inte riktigt… :-)
Hoppas de inte lurar mig :-) Ska han bli yngre för var gång man granskar hans pass, då ska jag skicka in det ofta :-)
Haha, ja det kanske du ska göra. Snart kan du försäkra honom fullt ut igen om det fortsätter så där :)
Kommer kanske till stallet och det står ett föl i boxen snart, haha.