Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: utrustning
Läst 3395 ggr
allobosia
0

Ridstövlar för isisryttare?

Vilka stövlar använder ni? Vilka skulle ni vilja ha? Vilka rekommenderar ni? osv osv… :)

Jag har ett par http://www.hooks.se/product.aspx?productid=200044&deptid=80&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC sånna där nu och visst dom duger, men dom är otroligt obekväma att gå i och jag vill gärna kunna göra det också.

Jag har funderat på ett par Tretorn advance, någon som testat? Har nästan bara sett hoppryttare med Tretorn. Jag är ute efter stövlar med bra grepp för jag åker bara runt med fötterna i stigbyglarna(Jag har beställt stigbyglar med bra grepp precis). När jag testade dom tyckte jag även att dom kändes riktigt sköna, sen om jag skulle vilja tävla så passar dom ju till det med!! :D

Men som sagt, vad tror ni?

[vretenskaniner]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett par Graninge ridstövlar, hittar ingen länk till dessa så skickar med en bild. Man ser kanske inte så bra, men men.

Är supernöjd!

allobosia
0

Okej, ska ta och googla lite! :D

Tack för svar!!!

Finns det inga fler som använder stövlar? lite dåligt med svar! ;)

Alex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett par från Mountain Horse som jag gillar skarpt. Kan tyvärr inte ge mer info än så, men personligen gillar jag mer robusta läderstövlar och de från Tretorn faller mig verkligen inte alls i smaken…

Liten bild, men man ser de väl litegrand i alla fall.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst