klippa islandshäst?
Hej!
Jag har lite funderingar kring klippningar.
Har en islandshäst som skulle behövas klippas litegrann. Mitt problem är att hon går på lösdrift och vi bor väldigt högt upp så vi har kalla vintrar. Förra vintern hade vi uppemot -30 en längre tid.
Det jag funderar på är om man kan klippa en triangelklippning utan att hon behöver ha täcke?
Har någon bild på denna klippning framifrån så man kan se hur man isåfall ska klippa?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag hade inte klippt min häst,om den ska gå på lösdrift.Ska den klippas så måste den ju ist täckas.
Jag tycker att det är i senaste laget att klippa nu, då kommer du troligtvis att behöva täcka henne vilket jag inte skulle föredra. Jag klippte hela halsen fram till bogbladen på mitt sto men det var en dryg månad sedan nu och det har vuxit ut ganska mycket. Hon går också på lösdrift så jag klippte tidigt för att slippa ha täcke i vinter.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
De räcker kanske med att bara klippa den på halsen. Då slipper du ju ha täcke på hästen
hade bara tänkt en triangelklippning alltså fram på bogen.
Men min häst och jag tänker inte samma sak, hon tycker inte riktigt om min idé med en konstig maskin som låter jätte högt och dessutom vibbrerar läskigt!