Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettavel
Läst 4007 ggr
powderpuff
0

betäckningsplaner 2011

Har ni några betäckningsplaner för 2011? Kankse redan färdiga eller bara påbörjade.

Som det ser ut här så kommer jag att betäcka med Heimir frá Vatnsleysu 2011 Glad Stoet är e: Mökkur Frá Varmalaek

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Alex
0

Spännande!

För min del skulle jag inte tro att det blir någon betäckning 2011, ska göra ett försök till att satsa på visning tänkte jag. Plus att den hingsten jag ska betäcka med nästa gång om det blir av har inte blivit godkänd än, så det är ju lite svårt att veta när möjligheten finns också. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

powderpuff
0

Ska han visas nästa år kanske? Håller tummarna att han ska och blir godkänd Glad

Kan bli spännande vad de kan bli för färg på "min" avkomma. Kanske en gulbrun konstantskimmelObestämdFlört

Alex
0

#2 Eventuellt ska han väl visas om nästa år. Bara han är redo. Han har ju visats en gång, och hamnade strax under gränsen, pga att han har så stora rörelser att han helt enkelt inte hade lärt sig kontrollera benen under ryttare riktigt! Tungan ute Är riktigt snygg dock, så han bör kunna få riktigt bra ridbedömning bara han är redo.

Jo, du har ju en hel del färger att leka med, du! Får man fråga hur det kom sig att lotten föll på just Heimir? Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

powderpuff
0

Då går han säkert igenom nästa gång Glad

Visst får du fråga varför lotten föll just på honom. Var och kollade på honom när han stod på Kvarnbacka Gård och föll för honom där. Tror han passar bra till Móa. Det finns ju så otroligt många fina hingstar så det är en massa jag skulle knna tänka mig men vill samtidigt inte ha för långt till hingsten. Har även funderat på Askur en gång till men vill inte lämna iväg Móa till Danmark.

740tjejen
0

Had ejag haft ett sto så had ejag satsat på Hörgul fra stedja.

powderpuff
0

#5 Satt och kollade in honom förra gången jag skulle betäcka mitt sto. Han är fin och verkar ha ett super lynne Glad

740tjejen
0

Ja jag har sett film på han och verkar ha bra rörelser också. Lugn och trygg verkar han vara också. Hade varit roligt om han visades i sverige, Tror inte han är visad än. Hoppas de för har eventuellt ett islandssto på g. ha de varit skoj om man hade kunnat skicka iväg på betäckning. Nästa år.

powderpuff
0

Jag trodde han var godkänd här i sverige…Obestämd Jag har inte så långt dit där han står, kanske 6 mil ungefär.

Alex
0

#8 Jo, han är godkänd. Har bedömning från Island. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

powderpuff
0

#9 Ok, då missuppfattade jag #7

740tjejen
0

Jo vet han är godkänd, men hade varit skoj och se hur svenska dommare bedömmer honom.

Alex
0

#11 Fast de ska ju gå efter samma kriterier, oavsett land. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

*putt*

powderpuff
0

Det har blivit ändrade planer för hingstvalet.

Jag kommer att betäcka med Bogatyr Från Rooslunda i stället och har bokat plats för mitt gulbruna sto hos honom. Ska bli så spännande Skrattande

Bogatyr Från Rooslunda

Alex
0

#14 Så du har bestämt dig nu? Glad Jag velar väldigt jag, om jag ska betäcka eller inte. Sugen är jag ju…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

powderpuff
0

Japp, nu är de bestämt och hingsten är bokad, så Móa åker dit i slutet av April början av Maj.

Ja det är inget lätt val om man ska eller inte. När början på nästa år kommer ångrar man sig om man itne betäckte i år.

Alex
0

Haha jo det är väl så. Jag har ju dessutom sån lyx att ha den tilltänka hingsten på gården jag (och min häst) bor, samt att man får lite andra fördelar ekonomiskt… Men man ska ju ha råd med tre hästar sen också. Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport

powderpuff
0

Ja, det var ju riktigt lyx. Då hade jag absolut inte tvekat ( om jag hade råd med de)

Jag har turen att ha mina hästar jäkligt billig så därför kan jag ha så många som jag har Flört

Sedan tänkte jag lite så här att nu blir Blædis 3 i år och nästa år ska hon på inridning sedan ska hon lånas ut eller säljas så då blir det ju inte fler i alla fall på så vis Glad

Alex
0

Jo, det är ju lyx. Ännu mer lyx att få rida hingsten i fråga då och då kanske… Flört

Så du ska sälja Blaedis alltså?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

powderpuff
0

Det är antingen eller. Låna ut henne eller sälja. Har ev en som är intresserad som är duktig men det är mycket som kan ändra sig på 1,5 år.

Jag själv kan inte ta till vara på henne som hon förtjänar så för hennes skulle måste jag låna ut eller sälja Gråter.

Zinoida
0

Åh, Blaedis som är så fin!

Säg till om det blir så, jag skulle kanske också vara intresserad! :D

powderpuff
0

Tack Kyss

Jag kommer att skriva här om vad som händer med henne så är de någon som är duktig och ev tävlar (längre fram) så är allt öppet Glad

powderpuff
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite uppdatering..

Móa har nu varit hos Bogatyr sedan den 29 April så jag hoppas hon snart är färdig.

Här är en bild på Bogatyr Från Rooslunda Tungan ute

Maja
0

Nu tycker jag att du får säga åt Móa att skynda på dräktigheten lite så att det kommer ett föl snaaart! Typ nästa vecka eller något (fast då lär det väl inte ens vara en centimeter stort). ;)

Jag vill se fölbilder! Kyss

powderpuff
0

Håller med fölningen kunde ju ha varit över för den fasar jag förTyst Nojjar alltid för vad som kan gå fel Rynkar på näsan

[Valtyr]
0

du kan få fölbilder från mig snart ;) blir 3 st här i år första kommer i juni och är efter Valtyr och vackra Krasan, jag hoppas på en tjusig skäck hingst som kan ta över när Valle blir gammal :)

I år har vi 3 som ska få träffa valtyr sen :)

Maja
0

#25 - Nejdå, det kommer att gå så bra ska du se! :)

#26 - Oooooooooh! :) Då förväntar jag mig en bildbomb! ;)

[Valtyr]
0

ja den kan nog bli fin :) jag hoppas på Krás färg och man och så Valtyrs exteriör :)

powderpuff
0

#26 Jaaaa, fölbilder vill jag se i massor Tungan ute

#27 Ja man kan hoppas de och de går ju oftast bra Skrattande

Alex
0

Ja, nu är ju min tilltänka hingst godkänd i alla fall, med råge… Så nu ska jag bara bestämma om jag ska ha föl eller inte. Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport

powderpuff
0

Självklart ska du betäcka Tungan ute

Maja
0

#30 - Ja det ska du. Jag har beställt en brunskäckhingst. Med blåa ögon!

Otaku
0

Om någon skulle vara intresserad så har jag en betäkning med en blup hingst till salu! :) Finns bland annonser här på Iif! :D

Själva ska vi betäcka ett av stona i stallet, Vint från Östanäng, med Hrekkur från Hålåsen :)

Mvh Vinetta

powderpuff
0

Lite uppdatering…

Har gjort ett ultraljud på Móa idag och de var hon enligt veterinären inte dräktig Gråter

Så Maja tyvärr blir de inga föl bilder sedan…Rynkar på näsan

Alex
0

#34 Men fy vad trist! Rynkar på näsan Blir det ett nytt försök nästa år tror du?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

powderpuff
0

Ja de är jätte trist men vet inte om jag vill skicka dit henne igen Obestämd

Får nog ta mig en lite funderare på de tror jag

Alex
0

#36 Men du måste väl inte skicka henne just dit igen, då?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

powderpuff
0

Nej de behöver jag ju inte Glad