Bootsstorlek
Vilken storlek har ni på boots till era islandshästar? Vanliga gummiboots alltså, även utan vikt.
Har hittat ett par lila fina jag vill ha, men vet inte vilken storlek man ska ta eftersom jag aldrig ägt ett par tidigare :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har medium
kissmekate.blogg.se
Beror på, har medium i ett par och small i ett par. vilka boots syftar du på? :)
/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se
Nu tog den auktionen slut, men här är en till http://www.tradera.com/NYHET-Norton-Gummiboots-med-kardborre-Small-Lila-Lackra-auktion_302362_137018943
Kan du inte testa ett par boots om någon i stallet har? :) Det vore ju det bästa!
/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se
Jo, jag har testat sånna islandsboots från Hööks, och de passade, men de har ju ingen storlek, iaf inte vad jag kan hitta.
Frågan är ju om det är samma storlek på medium och medium :p Kan man inte införa standard mått på alla hästsaker så man vet?!

Jag hade medium till medryttarhästen som hade ganska normalstora hovar (något mot större). Men får du dem på Tradera för en billig peng kan det ju vara värt att satsa! Fungerar de inte kan du sälja dem! :)
Medium, men måste snart börja köpa större tror jag. Glói har fruktansvärt!!! stora hovar 
Då får jag nog satsa på medium, som #11 säger, kan ju sälja som om de inte passar. Finns säkert fler tokiga människor än jag som gillar lila :)
Jag köpte både medium och small, säljer dom som inte passar, dom var ju så billiga :P Fast jag köpte gröna resp. blå :D
Varför har/behöver hästarna boots egentligen?
#15 Antingen så har man det i skyddssyfte, till exempel om man ska rida pass så att hästen inte slår sig