Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: utrustning
Läst 2273 ggr
FeliciaS
0

Var hittar jag ridbyxor?

Jag blir galen, har letat i alldeles för många veckor efter de rätta ridbyxorna - utan att hitta några och utan att ha särskilt höga krav FlörtJag söker ett par helskodda sko-/jodphur-/islandsridbyxor under ca 800 kr inkl. ev frakt. Helst inte helsvarta.

Jag har gått igenom samtliga länkar på sidan och hittat högst ett-två par på rea som ev. skulle kunna passa (väntar på info om mått). Var hittar man egentligen ridbyxor!?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Alex
0

Under 800 kr är det svårt att hitta islandsridbyxor. I alla fall om du ska ha bekväma av bra kvalitet. Men Hööks och Börjes bör väl ha billigare varianter kan jag tänka mig…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

FeliciaS
0

#1 Jag har märkt det tyvärr, men jag har inte lust att lägga ut så mycket mer. Mina senaste kostade runt 600 kr, men det var med rabatt på SM :/

Irriterande att det finns så många "vanliga" ridbyxor bra mycket billigare.

Mvh Felicia

740tjejen
0

Letar också islandsridbyxer, problemet är att de inte verkas så stort utbud med halvskoning och stl 48 med benlängd max 80cm

FeliciaS
0

#3 Jag hittar inte några som verkar passa, är för kortbent ;) Behöver beninnerlängd max 74 och strl 36.

Det finns inte många affärer häromkring som har islandsridbyxor och via nätet har jag redan beställt hem ett par som jag måste skicka tillbaka…

Mvh Felicia

740tjejen
0

Jo innerbenslängden är 75cm på mig, kan gå om jag viker upp dom då kan de vara 80cm men blir ju inge snyggt.

Tråkigt att de inte finns för oss kortbenta. och finns de får en betala 1500 minst.

Killen
0

På Dinas har det ett par halvskodda för 450 kr just nu, det är utförsäljning.

Lite långa för mig, men gick bra att vika upp :-) Dock tog jag en förstor stl.

kissmekate.blogg.se

FeliciaS
0

Jag hittade faktiskt ett par till slut :) Ett par Roping Petra för bara 450 kr på rean! Har bara provat dem utan skor och då är de lite långa, men med skor tror jag de blir perfekta.

Mvh Felicia

selfrejection
0

Jag tycker det är konstigt att ridbyxor inte säljs i jeansstorlekar. Någon borde väl komma på det? De flesta ryttare verkar ju faktiskt ha problem med att hitta byxor som passar.