Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: tävling
Läst 1663 ggr
carron
0

Liten tävling för alla!

Den 2/10 har vi en liten tävling i firmakeppni och dressyr hos Näsets Islandshästar i Höllviken.

Information om anmälan och dressyrprogram kommer upp på hemsidan inom kort.

Lätta klasser som alla kan vara med i!

Håll utkik på

www.nasetsislandshastar.se

Vi ses!

may-britt
0

Hej

Fint da kan jag väre med har min unge häst Snowi som trenger det:)

skall jag just kolla hem siden elelr legger du  det ut her?

carron
0

Klubbtävling med Firmakeppni 2/10 2011 hos Näsets Islandshästar

Tävling för alla, ungdom som vuxen, nybörjare och mer vana. Det går bra att tävla på egen eller lånad lektionshäst.

Dressyr
Lätt tävlingsprogram med skritt, tölt och trav. Programmet tar ca 4 minuter och finns att hämta på kontoret eller via mail coracao.dancers@gmail.com från den 1/9.

Första start kl. 10.00.
Pris: 100 kr/ekipage.

Firmakeppni
Klassisk isländsk tävlingsform där man visar upp sin häst i valfri gångart i paddocken. Alla tävlande rider samtidigt.

Klasser:

1.Ungdom (t.o.m 18 år)
2. Vuxen (Jättelätt)
3. Vuxen (Ganska lätt)

Ungdomsklassen startar kl. ca 13.00, därefter rullar det på!

Pris: 100:- lånad häst, 75:- privathäst.

Anmälan görs via mail till tävlingsansvariga Sandra på coracao.dancers@mail.com. Ange namn, klass samt 2 st. val av hästar. Tävlingsavgift läggs i ett kuvert märkt med namn i den blå lådan på Isabellas kontor eller betalas på tävlingsdagens morgon. Om betalning sker på tävlingsdagen mottages endast jämna pengar! Vi försöker tillgodose alla önskemål av hästval. Är du osäker på vilken klass du ska rida så fråga gärna. Anmäl i god tid, begränsat antal starter.

Caféet och butiken kommer att vara öppen, har du begagnade hästsaker som du vill sälja så lämna dessa i butiken senast dagen innan märkta med pris.

Hjärtligt välkomna!

Maja
0

Vad kul! Synd att det är så långt bort bara!

Lycka till!