Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 1321 ggr
740tjejen
0

Seg hovslagare

Hur länge är det ok och vänta på hovslagare.

Han hade lovat och komma i mars redan när ja hade förra foderhästen. Har nu försökt sen jag fick hem Myrkva att han skulle komma ut, Men inte dykt upp än.

Vad accepterar ni, han är ändå en av  landets största och kändaste hovslagare. I denna del av landet i alla fall.

Har nu fått tag i en annan, så hoppas han kan komma, Är dock rätt fullbokad, Men skulle se om han kunde klämma in oss. (guld värt) men vart går gränsen för er.

may-britt
0

hvor bor du? finn en annan det hadde jag gjort 1 vecka efter han inte kom:)

powderpuff
0

På vintern är de lite mer acceptabelt att vänta lite längre då hovarna (i alla fall på mina hästar) växer långsammare.

Vad har han för ursäkt att han inte kommit?

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

740tjejen
0

Jag har inte ens fått en ursäkt, Han har bara lovat och komma.

Men nu på onsdag klockan 08,00 kunde nya hovslagaren ta hästarna, så känns gött.

powderpuff
0

Vet du om han skor och verkar fortfarande eller han har lagt av?

Hoppas nu du blir nöjd med den nya istället Skrattande

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

740tjejen
0

Jo han skor han har 3 anställda i företaget. Har kompisar som anlitar honom, och de får också tjöta för att han ska komma i tid.

Men ja tröttna och börja leta ny istället.

may-britt
0

jep moste ha en som man kan lita på:)

740tjejen
0

Ja jag hoppas denna jag fått tag i är bra och kommer när han säger det.

[Valtyr]
0

Jag tycker en hovslagare ska kunna komma inom en vecka och är det akut måste han kunna ställa upp snabbare. Min förra var toppen han kom alltid samma kväll eller nästa dag men han har tyvärr blivit sjuk så han ska sluta som hovslagare :/

740tjejen
0

Ja hovslagaren jag hade ute idag var toppen, vid nybokning skulle ja ringa ca 14 dar i förväg var de akut skulle han komma så fort han kunde.

carron
0

Jag brukar höra av mig ca en vecka innan det är dags och det är aldrig några problem. Skit i slönissen och bygg upp en god relation med en annan hovis. Det är guld värt!

740tjejen
0

Jo den jag fått i är verkligen guld värd. :) Han dock mycket och göra och tar egentligen inte fler kunder, Men tack vare att jag bor nära Mellerud så kunde han ta mig. han utgår från Mellerud.

Ulrisa
0

Är det FF du har nu? han har vi med och är bara BÄST!

740tjejen
0

Ne dalslands hovslageri. Henrik