Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 1399 ggr
powderpuff
0

F*n F*n F*n

Såg idag att jag hade en massa Stånds på mitt bete, tar även hö/hösilge där.

Var ute och fyllde 3 plastkassar och 2 säckar som de varit lucern (hackat strå). hur f*n ska man bli av med de. Det är massor kvar.

Blir nog inget bete alls och inget hö därifrån i årGråter

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

740tjejen
0

Bara och plocka sen bränna skiten. har peppar peppar aldrig behövt plocka det. Däremot har jag massa liljekonvaljer som ena hästen gärna äter på. :(

powderpuff
0

Ska ut någon timme idag igen Skrikandes Så drygt de är. bara att hoppas jag hittar allt. Satt och läste på Länsstyrelsens hemsida att man kunde spruta ner den så jag fåt väl höra med gubben här om han har något hemma (han har ju lantbruk så det finns nog tillgängligt).

Hörde i och för sig av en att stånds inte blommar förrän efter midsommar, så jag får väl ta de säkra före de osäkra och försöka få bort den ändå. vågar liksom inte chansa.

har också liljekonvalj i mig hage hemma vid med hästarn rör inte den där, som tur är.

740tjejen
0

Hade jag bott närmare hade jag gärna hjälpt dig.

Jag plockar bort allt som ser ut som stånds, bättre och vara på den säkra sidan, Men känner oftast igen bladen direkt. Så hinner ta den innan roten blir för djup.

powderpuff
0

Å vad gullig du är {#emotions_dlg.kiss} De är ett evighetsjobb att få bort allt {#emotions_dlg.frown}

740tjejen
0

Ja det är plock hela tiden. jag får komma ner nästa år när det är dags och plocka, :)