Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettutrustning
Läst 3056 ggr
Josefineep
0

G-boots

Det är nämligen så att jag fick ett par G-boots i födelsedagspresent, det väger 200 g.

Jag har sedan tidigare ett par BLYboots som väger 280 g som jag använder vi träning ibland hemma, på tävling har jag haft ett par klockor på 225 g. Bäst går han på Blybootsen. Jag är väldigt osäker på om jag ska våga byta upp dom till ett par 240 g. Jag vill men vet inte om jag vågar, vill ogärna bli diskad på tävling pga. bootsen. Hur hade NI gjort?

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

Maja
0

240 g är alltid lite vågat, men samtidigt vet jag många som tävlar med 240 g och klarar sig. Sedan är 240 g inte alltid 240 g heller. Ibland ligger de på 238 g, ibland på 242 g.

Var noga bara så att det inte är läderboots som kan suga åt sig vatten och bli tyngre.

Varför vill du inte fortsätta med 225 g?

Josefineep
0

#1 Det är G-boots jag hade tänkt att köpa och dom är i gummi, jag är mest nervös för att det ska fastna sand eller grus på dom som sedan väger. Man kanske kan klippa bort lite på dom? Har hört någon som gjort det.

Han går helt ok på klockorna, men jag är inte helt nöjd med passformen sen blir Herkules en del störd av dom ibland. Han går betydligt bättre och lugnare med "ball"boots.

Såg nu att G-boots hade kommit i 225 g, dock finns bara 200 och 240 g på hööks där pappa köpte mina, så blir att välja på de vikterna, annars hade jag valt 225 g.

[Valtyr]
0

kan du inte lämna tillbaka dom från hööks? man brukar ju ha 60 dagars öppet köp där. Om det går att klippa lite så är det väl bra men det bästa är väl ett par med rätt vikt från början. Jag hade inte vågat ha 240 gram på tävling.

Maja
0

Njaae, det ska till rätt så mycket sand för att väga 10 gram. :) Var noga med att rengöra dem mellan tävlingarna så att det inte fastnar massa lera och grus i dem bara.

Klippa vet jag inte om jag skulle våga, men det kanske går! :P

Eftersom jag känner många som tävlar med 240 g så är det ju ytterst sällan man diskas på grund av för tunga boots, så jag tror nog att du vågar det!

Alternativt så lämnar du tillbaka dem, tar pengarna och köper 225 g från en annan butik. ;)

Josefineep
0

#3 Jag kan iofs lämna tillbaka dom som du säger och beställa ett par från G-boots. Jag ska suga på karamellen lite.

Vad har du när du tävlar?

[Valtyr]
0

menar du mig? jag har 200 gram

Josefineep
0

#6 okej, då vet jag nyfiken som jag är :) Nu ska jag fortsätta fundera om jag vågar byta upp mig till 240g som jag vet att han går bra på.