Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etiketttävling
Läst 1203 ggr
[vretenskaniner]
0

Helt otroligt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, verkligen helt otroligt. Från att vara nära på att inte få starta alls, till att vinna Femgången för undomarna är helt sjukt! Skrattande

När vi kom på plats så skulle jag först inte få starta p.g.a att han tydligen missat den tredje sprutan. Men så kollade jag med tävlingsledaren och det var inga problem! Så då var det först T8. Där fick vi poängen 3.77, är inte helt nöjd. Hans takt har varit mycket bättre och hans form var tyvärr orolig. Men han skötte sig bra! =) Vi kom precis utanför finalen.

I femgången klarade vi alla 3 passläggningar i grunden galant! :D Fick 3.80 där, inte så jättebra men är mer än nöjd med honom! I finalen gick det bättre! Fick 4.5 av alla domare i tölten, 45-5.0 i traven, 5.0-5.5 i skriten, 4.5-5.0 i galoppen och 2.5 från alla domare i passen, blev bara en läggning då han var hur trött som helst, men han kämpade på bra! =)

Han var hur snäll som helst att lasta, och på tävlingsplatsen var han lugn som en filbunke :)

Vad någon annan där och red/fotade? Glad

[vretenskaniner]
0

Tölten som blivit bättre! :)

[vretenskaniner]
0

Passen :)

[vretenskaniner]
0

:)

Maja
0

Du måste väl bara ha två sprutor enligt nya reglerna? Eller tänker jag fel nu?

Grattis! :) Vilken plats slutade du på i finalen då? :)

Jag var där, men hade så klart glömt kameran hemma, dum som jag är. :P Men vi hade en fotograf med oss, jag kan höra om han fick några bilder (kan dock ta några dagar om det blev några). :) Hann dock inte se något av dig då jag sprang runt och fixade med massa annat. :P Eller jo, jag såg galoppen och lite pass. :P

[Valtyr]
0

Vad roligt, Grattis :) men 3 sprutor?? det är ju två dom ska ha med 21 dagars mellanrum och sen därefter en per år?

Maja
0

Det var väl tre enligt gamla reglerna har jag för mig…

[vretenskaniner]
0

#4 Okej, jag har liksom noll koll på det där (a) Men det löste ändå, haha! Haha okej, trevligt Glad Tack så mycket! 1:a plats bland ungdomarna.

#5 Tackar! :D Jadu, som sagt så har jag ingen koll. Får ta och lära mig det där, haha! ;)

HannaW
0

Grattis! Jag var där ock fotade under finalerna och bilderna finns på min hemsida hannawictorson@webb.se ;) Kolla där och skicka iväg ett mejl om du är intresserad av några :)