Jag & Freyfaxi
Vad kul att det går bra för er! Har du lagt någon mer pass på honom?
#6 Det var längesedan sen sist! Har inte haft orken att träna den ;) Har satsat mycket på tölten på senaste tiden
Men ska ta tag i passen i sommar!
Skoj, blir det någon tävling snart då? :)
Ja, Vägtölten och även ev. UM :)
Skoj! Lycka till!
När är vägtölten?
Mitten av maj har jag för mig :)
Oh, dit kanske man skulle ta sig! :P
Hej jättefin häst.
Men på bilderna lutar lite framåt. Får man fråga varför. Har alltid hört att man ska sitta rakt över hästen om man inte ber den öka. Ingen kritik bara lite nyfiken. :)
Fina bilder på en vacker häst 
Tack!
#13 Menar du galoppbilderna? :)
Tycker de ser ut som om du lutar lite framåt på alla. Minsta lilla jag lutar framåt på myrkva så ökar hon farten.
#16 Så är inte Freyfaxi. Jag själv tycker inte att jag lutar mig framåt, endast när jag kollar ner. Vilket inte är bra! ;)
Nu är det bestämt att jag ska tävla i Upplandsmästerskapen med Freyfaxi! Ska verkligen bli hur kul som helst då det blir våran första tävling tillsammans!
Men jag har några frågor: Vad är det för regler om vad jag ska ha på mig? Speciella färger osv.
Och sen, vet någon om det är lätta eller öppna klasser under UM? Ska ställa upp i F2 och T8
#13 Man ska sitta rakt över hästen även när man ber den öka.
#18 Både F2 och T8 är lätta klasser. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#19 Okej, tack Alex! :D Vet du någon om klädregler?
#19 - Det är väldigt olika från tävling till tävling. Jag har sett folk som tävlar i svarta, bruna och grå byxor, men det klassiska vita byxor, skjorta och kavaj går ju alltid hem!
Om jag inte missminner mig så får du inte ha reklam på dig (alltså inga stora loggor). Du ska vara stilren och snygg.
Stövlar eller skor (gärna med chaps).
#21 Byxor har jag! Beigea med ridstövlar kommer jag ha! Men det är överdelen jag inte riktigt vet.