Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: allmänt
Läst 1648 ggr
Zinoida
0

Bra och inte alltför dyr stoflock?

Har hittat ett ungsto jag är sugen på att köpa, men skulle vilja att hon gick på en större lösdrift i större flock ett tag till istället för att ta hem henne direkt.

Nån som vet någon gård med bra rykte som tar emot ungston, där de ombesörjer allt så som verkning, vaccineringar och avmaskningar?

Gärna så nära Stockholm som möjligt, max 3 timmars resväg. Och gärna en gård som även tar emot fölston så att man kan använda sig av samma gård när det är dags för sånt. Gärna där de har åldersblandade flockar, och som sagt, inte alltför dyrt….

Många önskemål/krav, men det borde väl finnas nåt ställe som uppfyller dom? :P

Alex
0

Tyvärr har jag dålig koll på ställen runt Stockholm. Även om jag bor där själv nu… Men mitt föl åkte ner till Skåne vid avvänjningen, till Skáneylands islandshästar. Kanonbra service och skötsel, och bland det billigaste man kan hitta.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Zinoida
0

Det är ju lite trist att ha dom så långt borta… Men å andra sidan har jag ju hästar på Island också, dom är det ännu trixigare att åka och hälsa på :P

Hur mkt tar dom per månad under vinterhalvåret på Skáneyland? Finns inga prisuppgifter på hemsidan.

Alex
0

2200 kr inkl. moms/kvartal. 200 kr + moms för verkning, 100 kr + moms för avmaskning och 300 kr + moms för vaccinering under vinterhalvåret.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Zinoida
0
Alex
0

Det är bara att maila dem om det är nåt du undrar över, de är mycket trevliga att ha att göra med och svarar snabbt! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

powderpuff
0

#1 De är bara ett stenkasst ifrån där jag bor Glad

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Taktur
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Taktur
0

Kolla med Malin Anell på Nötbackens Islandshästar, strax utanför Enköping. Ett toppenställe

Alex
0

#6 Se där ja, kanske du kan se min lilla skrutt då. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ulrisa
0

vet att det finns några ställen runt stallarholmen, bland annat Fors gård och edeby gård, där har jag varit och såg väldigt fint ut med stora hagar!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Valtyr]
0

du kan fråga min mamma om hon vill ta emot, du kan kika in på vår hemsida för att läsa mer om oss, där finns både info om gården och kontaktuppgifter till henne

Sakkara
0

Haha nej men ska du skaffa en till nu? ;)

Jag har hittat en foderhäst så jag kommer nog ta hem min kille om 1,5 år skulle jag tro. Finns din nya stjärna på hemsidan? Vad heter hon? :)

Zinoida
0

#13 Tack, jag ska kika på sidan :)

#14 Haha, nej det här är ett sto i Sverige. Men jag åker ju till Island på torsdag så jag avvaktar med köp lite, för man vet ju aldrig vad jag kärar ner mig i på plats där :P

Tar bilder på din fina Sölvi åt dig som jag mailar sen :)

Sakkara
0

Gud va spännande! Ja tusen tack för det!

Jag tar på dina när jag åker dit i juli ;)

Zinoida
0