Artikelönskemål
Är det något speciellt ni vill läsa om här på sajten? Vi tar gärna emot förslag, så ska vi göra vad vi kan! Det ska ju självklart ha någonting med islandshästen att göra, men sen är det fritt fram! 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
jag tycker att det finns en hel djungel av "hjälp"saker till hästen som är speciellt utformade för islandshästen så att man får finare gångarter mm. så läser jag gärna om så att det klarnar lite.
sen skulle jag vilja veta vad det finns för olika tävlingsklasser och lite fakta om dem…
#1 Tänker du på boots, bett och sånt då, eller? Utrustning speciellt anpassad för islandshästen?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#2 ja ^^ finns ju så himla mkt.
Ja okej, jättebra förslag! 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Hur man töltsätter en islandshäst? 
Hur man ska göra när man rider in en islandshäst?
Tja, det var två av mina idéer :)

Vad man behöver veta inför passansökan av föl! vet att det tillkommit en hel del nya regler. Nya sista ansökningsdatum, chipmärkningsregler, dna m.m. En sådan artikel vill jag ha
Kanonidéer, tack! 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Något annat som kunde vart kul att ha, är en lista på alla klubbar med länk till deras hemsida.
Kanske månadens hingst? lite info om hingsten samt om ägarna, länkar till deras hemsida. sen kanske de som har föl efter hingsten kunde skicka in fölbilder om el så.. ?
#8 - Kika under "länkar" så har du alla klubbar! =)
Men det där med månadens hingst var ett bra förslag! =)
Månadens hingst lät ju kanonkul! Det kan vi nog ta och fixa. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
En artikel om hur man rider pass? 
Skulle vilja se en artikelserie med hingstlinjer, presentation av avelshingstar och deras avkommer, vad de gjort osv. Vore mycket intressant!
#12 Det vore ju i så fall lite som månadens hingst, då kan man ju även presentera avkommor osv. 
Sen kan vi ju självklart även göra en artikelserie om de större och mer 'speciella' hingstlinjerna, jättebra! För till månadens hingst blir det väl de svenska hingstarna som presenteras. Men till hingstlinjerna kan man ju även ta större isländska och så. Vad sägs om det?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#13 låter jättebra!
Taktproblem, och hur man kan rätta till dem :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag tycker att det är jättekul att läsa om gamla kända avelshästar på Island. Men kan nog bli svårt att få tag i bilder som man får publicera här…
#16 Jo, bilder på dem kan ju bli svårt, men artiklar kan man ju skriva, så får man väl göra det bästa av situationen, t.ex använda bilder på avkommor och liknande. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Skriv gärna om roliga läger för vuxna, ej tävlingsinriktade. Var de finns, instruktörerna, maten och annat trevligt som händer där.
Långturer som folk gjort på egen hand.
Bostadsorter som är "tillrättalagda" för häst, typ uppbindningsplats vid kiosken i byn, ridvägar genom samhället, hästfik(?). Alltså samhällen med något speciellt i ridväg. Inte så speciellt islandsinriktat kanske men kul ändå.
Roliga och fina "outfits" på ryttare. Alltså både vanliga och ovanliga kläder på islandsryttare. Hemmagjorda och köpta. Var finns de, vem har sytt osv…
Familjer som rider tillsammans, hur många generationer, hur det kom sig, hur det fungerar osv…
Folk som tricktränar med sina islänningar. Vad, hur och givetvis bilder.
Äldre ryttare både i sverige och i andra länder. Typ Island där det finns jättegamla gubbar som rider (som gudar). Dvs ge oss lite hopp för ålderdomen:=)
Historia, både vad gäller kläder som ridning och hästar, gärna i bilder. Hur var det förr? I sverige , island?
Hur ser det ut för islandshästen i de andra länderna där den förekommer? T ex de länder som medverkar i VM.
Lösdrifter och stallar hos vanligt folk, hur ser de ut?
Sadeldjungeln, lite om olika sadelutprovare, olika sadelmärken, vanligaste sadeln hos tävlingsryttare, skogsmullen?
Det här är några saker jag personligen är intresserad av att läsa men tyvärr förekommer det sällan i tidningar eller på nätet. Det är jättekul att läsa om det tekniska med ridningen, tävlingar(jag ser massor på såna) men det fattas nåt. Att ha (islands)häst är ett sätt att leva och tävlingar är bara ett sätt för många att hålla igång träningen men jag vill läsa om vardagslivet med häst.
En "intervju" av någon duktig instruktör och hur hon/han tränar och når upp till sina mål med hästarna. Skulle vara superintressant! :)
Tack för mycket bra idéer!
Förlåt för att det inte kommer så många artiklar just nu, men vi lovar att bättre oss! =)
Hejsan alla glada islandsvänner. Jag blev nyss medlem på denna sidan och har läst några artiklar och tycker det är mycket intressant då jag köpte min första egna häst en isis så klart i augusti så jag har inte haft honom så länge. Skulle vilja ni skriver lite om olika horsemanchip övningar. Det är ju iaf en mycket viktig del i hästägarskapet.
Mvh Dalarna
#21 Tipsar dig då om Natural Horsemanship.ifokus - en hel sajt om ämnet :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Ahhh toppenbra. tack för ditt tips FeliciaS
Kan ni inte göra en artikel om ALLA turridningsfirmor i sverige, vad som är bra respektive dåligt med alla. :)
#24 Alla blir nog svårt, och bra respektive dåligt handlar ju främst om personliga åsikter, vad man gillar själv. Samt att vi inte kan skriva sånt utan att ha varit där själva. Artiklar om några turridningsfirmor runt om i landet ska vi nog kunna ordna dock! 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
haha ja kanske inte alla då.
Varit på turridning en gång, fick en väldigt pigg valack på 20 år. och vi bara tölta och galoppera i 2 timmar. kändes konstigt.

Det har redan kommit in många bra förslag
och det jag skulle vilja veta mer om eller ha lite förslag på är hur man hanterar en unghäst på rätt sätt, inridning, markarbete m.m saker som man ska tänka på, saker man bör undvika och det som är bra att börja med.
Annars finns det ju myycket andra roliga saker att läsa om, jag tycker det är roligt att läsa om speciella händelser, kanske något man har varit med om med sin häst, sorgliga men oxå roliga historier/berättelser.
Olika hingstar är alltid roligt att läsa om!