Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 1952 ggr
740tjejen
0

Hästtransportörer

Undrar vilka ni brukar anlita. Och hur deras rutter går, Är de motvilliga på att avvika rutten. Finns det nån som kör stockholm-Dalsland. Har letat på internet som en tok nu och hittar ingen med den sträckningen.

Gärna nån som har B-kortslastbil. Så hon slipper vinglig transport så långt.

powderpuff
0

Vet inte om du kolla här men de finns ju en hel del

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

740tjejen
0

Har kollat bland alla. Men ingen som kör här. Tråkigt att Dalsland glöms bort, finns ju hästägare här också.

Alex
0

Har haft Ingstad & Co, samt BK Western Riding. Nöjd med båda. Glad Ingstad kör ju lite överallt, BK Western Riding vet jag inte, är väl främst Skåne - Skara - Sthlm, men ring och hör.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

740tjejen
0

Tack, har ju hittat ju foderhäst nu och hon kommer så fort jag hittat en transportör. Ägaren hitta en som kunde köra, Men betalar inte 8000.- det är för saftigt.

Maja
0

#4 - Åh, grattis! Vad är det för häst? :)

Zinoida
0

Kollade du med Gunnar Olssons? Jag trodde dom körde typ hela Sverige. Du kanske iaf kan få transport någonstans ganska nära och hämta upp hästen där själv?

Kan varmt rekommendera dom iaf, funkade otroligt smidigt, toppen bemötande och service.  Betalade 2000kr för att få ner min häst från Östersund till Stockholm.

740tjejen
0

Kan kolla men närmaste enligt deras rutt är skövde såg de ut som.  Har hittat 3 som jag ska ringa nu på måndag.

Ett sto som heter Myrkva. har tävlat Sm för några år sen.

Ulrisa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

vart står hon? min kompis ska ev hämta hem Blundurs mamma och ha henne på foder ett tag, hon står i stockholm ( stallarholmen)

Maja
0

#7 - Spännande!

740tjejen
0

Hon står i Tungelsta nedanför Stockholm. :)

Ja ska bli otroligt roligt. :)

Maja
0

Är det från Onödan? Hon är ju toppenfin!

Sakkara
0

Va roligt att du hittat din häst! :)

Om du ringer till dom som har Hemfosa gård i sthlm kan dom hyra ut transport men jag vet inte om dom kör själva..

Lycka till iaf!

740tjejen
0

Ja det stämmer, toppenhäst. Så ska bli en ära och få vara fodervärd på henne. :)

#12 har ej möjlighet och hyra transport i stockholm då den ska lämnas tillbaka, Bor 47 mil ifrån stockholm. Men tanken var god.

Sakkara
0

Thule rental har ju som inriktning, hämta här lämna där. Vet ej om dom har hästbilar men släp har dom garanterat för inte en alltför dyr peng. För att kolla om din bil kan dra släp på b-körkortet går du in på https://www21.vv.se/fordonsfraga/ och skriver in regnr.

Det står, maxvikt släp för B-körkort typ. I värsta fall kan du ju hyra en bil också, hämta här lämna där. Landar väl säkert på 1500-2500 i alla fall?

powderpuff
0

Kan ni inte köra halva stäckan var?

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

740tjejen
0

Jo vi var inne på de. Om vi inte hitta nån transportör. Tyvärr är våra scheman fullpackade för och hämta häst över en hel dag. Jag måste tex vara hemma innan 16.00 på vardagar och ännu tidigare på en fredag eftersom jag hämtar sonen. Helgerna är istort sett bilen bokad av gubben då hans säsong av tävlingar börjat.

Ulrisa
0

Grattis, hon verkar vara en superfin häst. Får jag fråga vilket stall hon står i?

740tjejen
0

Hon står lite utanför tungelsta vet dock inte vad stallet heter.