Bästa flugmedlet?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sommarn är, om än otroligt, faktiskt på väg ;) och med den kommer ju mygg och annat roligt. Jag får hem min foderhäst på lördag och det flugmedlet jag använde när jag hade häst finns inte längre :P
Han är ingen exemhäst men undrar i största allmänhet vilket flugmedel ni tycker är bäst, varför det är bäst och vart ni köper det? Är det spray eller sånt man häller längst ålen och i mankammen osv?
Hälsn Matilda
MVH Matilda
http://matildaestreus.blogspot.com/
Många säger att Absorbine Ultrashield ska vara bäst, man behöver inte spraya varje dag utan den ska hålla i 14 dagar om det inte spöregnar konstant. Den är ganska dyr, men det lönar sig antagligen i längden eftersom man inte behöver använda den.
När jag skulle köpa flugmedel i somras var Absorbine Ultrashield slt överallt, så jag köpte Renons istället och den fungerade också bra. Jag har exemhäst så jag har också Skillingaryd hästsalva också på ställen den har blir utsatt och man kanske inte ska spraya flugmedel, skapet, mellan frambenen, mulen osv.
Absorbine UltraShield tycker jag är helt okej, och riktigt billigt i jämförelse med vissa andra…
Ökozon är väl det absolut bästa, men det kostar därefter också. Det stora paketet ligger på 3900 kr, det mindre är väl något billigare.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Absorbine UltraShield använde jag hela förra sommaren. Jag sprayade honom kanske var 3:e dag. Det ska ju hålla längre. Min kille är import och det var hans 3:e sommar i Sverige förra året, har inte gått med täcke utan sprayats varje sommar. Tack och lov inte några tendenser till exem, ännu iaf…. och jag hoppas innerligt att det inte dyker upp några heller :P
Den sprayen finns på nästan alla ridsportsbutiker, även om det som #1 skrev var slut på ganska många ställen förra sommaren. Men det går ju att beställa på nätet också.
Jag sprayade honom mest över manen och svansen men över hela kroppen. Ca varannan vecka sprayade jag på en svamp och gnuggade in lite mer ordentligt.
Jag tycker att Absorbine UltraShield är det allra bästa flugmedlet enligt mig. Har använt det 3 somrar nu tror jag och har inga funderingar på att byta! Jag har testat ganska många olika men den här fungerar alltid bäst. Det står på flaskan att medlet ska hålla i upp till 14 dagar men det tycker inte jag, jag brukar spraya ca var 3:e dag, beroende på om det har regnat, eller hur mycket insekter det är. Den är inte så dyr heller om man jämför med många andra! :)
Emma och Hreimur
www.emmaochhreimur.blogg.se