Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: annonser
Läst 1307 ggr
Zabbio
0

Ljus valack säljes 3 år

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan lika gärna lägga upp det här också, även om marknaden inte är den bästa.

Solon är fortfarande till salu.

Har börjat visa lite trav i hagen men väljer fortfarande helst tölt och pass. Är tömkörd, lite körd (men långt ifrån inkörd ändå) med lätt vagn, van handhäst, lättlastad, lättverkad m.m. Inga olater. Hade lite kolik en gång i vintras, annars inga sjukdomar. Ej exem. Försäkrad. Respektfull mot människor men trygg och sammarbetsvillig i alla lägen.

Hälften av härstamningen okänd, andra halvan är väl inte så känd heller ;) Men det är en bra häst helt enkelt, oavsett härstammning. Kan inte tänka mig annat än att han blir en utmärkt ridhäst. Importerad som föl men som sagt har han inte haft ngra exemtendenser.

Finns i NV skåne.

Lägg ett bud. Säljes bara till ett gott och varmt hem. Gärna lösdrift, men står på box nu så det är förståss inga hinder. Kan stå ensam i stallet när man rider iväg på de andra.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zabbio
0

Aw, nästan så man vill behålla honom juh :P

powderpuff
0

Han är ju bara såååå snygg Kyss Hur hög är han ungefär? Har själv en som blir 3 i år Glad

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Zabbio
0

Han är 135cm :) Mätte idag.

Zabbio
0

Och tack.. xD Världens finaste isis om du frågar mig :P

Zabbio
0

Dessutom har  han börjat trava lite :3

Zabbio
0

Han är såld.

Tror det blir ett bra hem, lösdrift, lektionshäst så småningom (det kan nog passa honom) och andra islandshästar i flock.

Maja
0

Åh, grattis! Kommer han att flytta långt ifrån dig, eller kommer han att bo kvar i närheten? :)

Zabbio
0

Väldigt nära, nästan cyklavstånd.

Grattis vet jag inte om detär det bästa uttrycket.. känner mig mest väldigt deppig just nu.. kommer skna honom.

Men vet att det inte fungerar att behålla honom och att jag egentligen varken vill eller kan lägga ner den tid och kunskap som krävs. Speciellt ite nu när mitt ''ridfält'' ska bli vete-åker..

Men jsag tror iaf att han får det bra.. det är väl det viktigaste.

Denna kommentar har tagits bort.
Maja
0

Men det var ju skönt i alla fall, då kan du ju hälsa på honom ofta och hålla koll så att allting går bra och fungerar! :)

Då får du spara mitt grattis och använda det när du vill! Flört

powderpuff
0

Med tanke på allt jobb du lagt på honom så förstår jag att de känns att sälja. Skönt att ha honom nära så du kan hälsa på honom i alla fall och kanske få prova rida honom sedan när han är så pass gammal.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"