Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettutrustning
Läst 4122 ggr
Josefineep
0

sadelunderlag

Hejsan!
Har precis fått hem min Karlund kari flex. Just nu har jag ett schabrak under den men vill hel bara ha en pad.

Typ denna hade jag tänkt: Top reiter anti glid

Någon här som har erfarenhet eller tips? Jag har alltså tänkt ha den direkt på hästen utan schabrak imellan.

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

740tjejen
0

Vet många som har det utan problem. har själv haft det. Har dock haft vanlig bomsadel då. kari flex är väll en bomlös.

Taktur
0

Silikonpadden för 349 är bättre men bäst är Akton gelpad dock dyrast. Har testat alla tre. Har nu en jackson fårskinnspad som är superbra

Josefineep
0

Beställde både en silikonpad och top reiter. Har funderat över att köpa en fårskinnspadd att ha under, det ser så mysigt ut och är säkert väldigt bra!

Tack för tipsen!

#2 har du en kari flex? :)

Taktur
0

Nix. En Top Reiter Jr

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Valtyr]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

fårskinnspadd är underbart tycker jag, den gör att det blir väldigt mjukt och skönt, sadeln är ny och har mjuk latexstoppning så stoppningen r det inget fel på, men fårskinnet slår ändå allt det är liksom fluffigt och fjädrande på ett helt annat sätt :)

Men man måste ju tänka på att ha en vidare bomvidd eftersom den gör sadeln trängre, men det behöver ju inte du tänka på för du har ju en bomlös.

En annan fördel är att sadeln inte glider, har inte gjort det på mina iaf sen jag började köra med bara fårskinnspadd, verkar som päls mot päls är bra för att sadeln inte ska kana fram.

Josefineep
0

Jag sålde min sadel härsomdagen men får hem min nya imorgon!

under min kari flex hade jag både fårskinn och anti flid pad, varierade den gled fram och skavde bortpäls ändå så den fick säljas! :)