Exteriör: Hur ser hon ut?
Av de bilderna att döma skulle jag säga att hon har lite lågt ansatt hals, lite för stort huvud samt aningens rektangulär i kroppen (där kan det ju dock vara vinterpäls, mage och rygg som spökar). Och även dåligt med ryggmuskler, men den biten jobbar du väl på så. 
I övrigt är jag väldigt dålig på att avgöra sånt när en häst har dåligt med muskler, så bara hon får det så syns garanterat en hel del positivt också, även för mig!
Men kanske finns någon annan här som kan se det nu.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Ja, dumt nog så ställer ju vinterpälsen till med en hel del besvär när man tittar på henne, men jag ska se till att få lite finare sommarbilder när den här snön vill försvinna!
Musklerna jobbas det på för fulla muggar! Just nu håller vi på mycket med ryggen och buken och det känns (eller så är det bara önsketänkande) som att hon orkar mer och mer och bär sig bättre om man jämför henne i höstas med hur hon är nu.
Jóhann Fridgeirsson har träffat henne ett par gånger och "bedömt" henne till drygt 7,5 exteriört och planen är ju att visa henne, men det blir nog inte förrän nästa sommar.
Är inte så bra på sådant, Så det överlåter jag åt andra. Men hon är så snygg. Men är inte färgen ovanlig. :) Gillar den.

#7 Åh, en sån sadel vill jag ha….
Men hon är fin hon med :)
kissmekate.blogg.se
#8 - Hon tackar och bockar! :)
Musblack heter det :) Ovanlig? Hm, ja, den är inte lika vanlig som fux och svart, men det finns en del musblackar. Tyvärr vet jag inte hur vanligt det är. :)
#9 - Ja, sadeln är helt underbar att sitta i! :) Tack!

#10 Vet du vilken modell det är?
kissmekate.blogg.se
#11 - Tyvärr inte mer än att det är en Draupnir. :)

#12 okay synd.
2010 års modell ser inte lika bra ut tycker jag som den nu rider i.
kissmekate.blogg.se
Jo musblackar ha rju sett en del men inte ljust den varianten ser lite mer mörk och gulaktig ut :)
Enda jag kan anmärka är att hon behöver mer muskler över bog, rygg, buk och bak så att det smälterihop med huvudet bättre:) Annars är hon jätte fin^^
Alltid Oavsett
Tack! Ja, muskler håller vi på att bygga för fulla muggar! Nu blir det lättare, vintern har ju inte direkt varit någon höjdare att träna under… :P

Tycker hon börjar se bättre ut! Som någon innan sade ser halsen ut att vara lite lågt ansatt. Men den ser lång och bra ut, slank halt, ínte då kort o bastant som är rätt vanligt på våra små sötnosar.
Tänker nog om, i förhållande till kroppen se halsen ändå lite kort ut, men en bätte överlinje kan hjälpa upp det! Hästen ger ett lite "långt" intryck på ngt sätt. Men överlag tycker jag det är en fin häst!
Tack! Vad kul att höra att hon ser bättre ut! Då måste vi alltså jobba åt rätt håll… 
Japp, överlinjen är väl inte så vidare bra nu, men den kommer så småningom! Halsen är kort, det vet jag. Hon är som sagt "exteriörbedömd" (inte på riktigt, bara utav tränare) till runt 7.75 någonting tror jag de sa.. Hon är lite kvadratisk i kroppen och så är hon fyrgångare. Jag ska (om allt vill sig väl) avelsbedöma henne nästa vår/sommar.
efter mycket pickel ett foto på mig o Hind Kanske på fel på plats så flytta det om det behövs. Jag fixar inte det
#21 - Vad fin hon ser ur! Härlig ridbana (?) ni har också! :)
Ja vi har en stor paddock som går att dela av + en rundcorall. Fina ridvägar i naturen. Det finns två travstall i närheten som har träningsbanor runt i skogen i kuperad terräng. De skraps plana på sommaren och plogas på vintern . Där får vi rida och även i skogen som tillhör Nötbacken
oj vad hon är lik våran Eistla, vad har hon för stam? kanske är de släkt :)
Jag tycker att på den bilden där hon är bra uppställd i inlägg nr 5 så har hon fin hals och ser proportionerlig ut, nu är jag ingen expert, men de andra bilderna jag såg är det svårt att bedömma så jag håller inte med om att den är lågt ansatt.
Jag tycker hon är snygg :)
#24 - Hon är efter Gladur från Stallgården, ue. Oddell frá Kirkjubæ. Jo, halsen är lite kort och lågt ansatt. Skulle vilja ha något längre ben på henne också. :)
oki då är dom släkt men de va rätt långt bak, deras pappor är halvkusiner
jag tyckte den såg lång och fin ut jag 
Hihi, lite släkt i alla fall! ;) Vad kul!
Ska se om jag kan få lite nya bilder. :)