Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettexteriör
Läst 1978 ggr
Animal-3
0

Silverprinsen Skotti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bara för att jag lyckats ta en uppställningsbild på lillkillen idag:) Tänkte det var dags att visa upp vår lille prins igen.

Skotti från Nygård
Född: 09-05-2010
Kön: Hingst
E: Gaukur frá innri-skeljabrekku
U: Eldrun från broaskog
Färg: Silversvart

Längtar tills han fällt av, tiden går så fort inte länge kvar nu tills han åker på flockbete.

Slängde bilden under exteriör för att det kunde vara lite kul att höra om någon har något att säga om honom:)

Maja
0

Åh, en sådan liten prins! :) Supersöt! Hur är han att hantera? Hur rör han sig? :)

Tycker att det är ruskigt svårt att se hur föl ser ut exteriört så det överlåter jag till någon annan. ;)

Animal-3
0

#1 Tackar^^ han är super trevlig, inte så intelligent men väldigt älskvärd och social. Svårt att se hundra nu när vi har så taskiga hagar och sedan är jag inte så haj på islands"rörelser" ^^ Men helt ok. Bättre än mor sin dock råkar vi ha ett till silands sto och hon har ju otroligt tjusiga gångarter så där ligger han lite i lä än^^ 5 gångare är han i alla fall^^ Och de få gånger man sätt traven har det varit väldigt fin.

Jag med och sedan står han ju inte på 100 plan mark häller men men^^

(Bild: Skotti's mor Eldrun)

Maja
0

Nu längtar vi efter våren med bar mark och fina blommor, sedan räknar jag med en bildbomb från din sida! ;)

Hon är söt som socker! :)

Killen
0

Han är verkligen jätefin!

Är också lite nyfiken på hur stofölet ser ut som ni fick i sommras (fast hon inte är renrasig).

kissmekate.blogg.se

Animal-3
0

#3 Haha ja han åker ju på hingst bete i maj så jag hoppas på en massa bilder där i från^^

#4Tack^^ Jag har en huvud bild på tösen. Hon är en historia för sig om man säger så. Super söt och super konstig. Starka funderingar från flera om hon är psykisktfrisk (och det menar vi verkligen hon fungerar verkligen inte normalt).

(bild: går inte få med men skickar en i nästa inlägg se om det går)

Animal-3
0

Bild på Kii<3