Favoritfärg
"En bra häst har ingen färg"
Nej, visst stämmer det. Men ibland så finns det färger som tilltalar oss mer än andra. Om du väljer mellan två hästar som är identiska förutom färgen så kanske det är den som avgör det hela?
Vilken är din absoluta favoritfärg? Skimmel? Svartskäck? Fux? Brunblack?
Berätta och visa gärna en bild om du har någon!
Jag har två färger som ligger mig varmt om hjärtat och det är musblack och svart.
Musblack är en toppenfin färg och de musblackar som jag har hanterat har alltid varit hästar som har fångat mitt hjärta på ett speceillt sätt så det kanske är en av anledningarna till varför jag gillar den så mycket… ;)
Svarta hästar har börjat tilltala mig mer och mer nu. Förr tyckte jag att det var en rätt så "tråkig" färg då nästan alla islandshästar som jag träffade var fuxar eller svarta. Men nu på senare tid har jag som sagt fått upp ögonen mer och mer för kolsvarta hästar. :) Gärna med något vitt tecken på huvudet, som en bläs eller en stor, vit stjärn.
Jag har fastnat för gulbrun. Tycker att det är en fantastisk färg med så många variationer, de ljusaste tilltalar mig allra mest :)
Jag kan bara konstatera att jag verkar gilla hästar som är bruna…:p Nästan alla mina favorithästar på ridskolan när jag var yngre var bruna och nu min egen häst. Helst med lite rött i, då blir det ännu finare :) Precis som Guffi!
Oj, vad svårt. gillar alla färger som är ovanliga men gulbrun är nog den färg som ligger i toppen av alla färger.

Jag älskar silver
kissmekate.blogg.se
silver, svart, musblack och skäck (dock är det ett mäste att dom är fint teckande )
/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se
Silver, Bukskäck, musblack och isabell.
Musblackar har en speciell plats i mitt hjärta. Gulbruna kan också vara riktigt snygga, framför allt de riktigt mörka! Även mörka silverbruna.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Måste väl vara gulsvart då eftersom alla mina 4 hästar, 2 shettisar och 2 islänningar har den färgen. På bilden lille Odinn.

#11 - Söt! :)
Brunback och musblack.
Har alltid tyckt att Odinn har en underbar färg så får säga brunblack. I solen blir den guldig, urläckert.
Men nackdelen med den färgen är att man inte kan ha vilka färger som helst på schabraket.. Tex röd.
Musblack har jag alltid gillat, vet inte riktigt varför.
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
Isabell!
En riktigt fin isabell ser ut att glöda :)
MVH Matilda
http://matildaestreus.blogspot.com/
jag har varit här och granskat och tittat runt lite och jag blir helt såld på alla underbart söta och fina islandshästar ! rider inga längre men jag har gjort.. men iaf..
silversvart är ju helt klart den finaste av dom alla tycker jag..sen gillar jag svart också, har ingen bild på silversvart tyvärr.. men svart :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto