Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etiketttävling
Läst 3252 ggr
Killen
0

Istölt

Någon som ska vara med på Stormurs Istölt?

kissmekate.blogg.se

Killen
0

Själv ska jag debutera i F2 och T8  Skrattande

Vi blir minst 7 ekipag från mitt stall som ska iväg och tävla, det är lite roligt.

kissmekate.blogg.se

Maja
0

Skoj! Jag funderade på att vara med där men det blev inte så till slut. Kanske kommer och tittar ändå! :)

Lycka till!

Killen
0

Synd, men det går fortfarande att anmäla sig…Skrattande

Tur att det inte är på en sjö utan på en konstlagd bana

kissmekate.blogg.se

Maja
0

Ja, men jag har inte riktigt råd att tävla den här månaden samt att transporten inte är igång. :P

Ja, hade det varit på sjön hade det varit läskigt… :P

Alex
0

Roligt, lycka till! Jag tror inte jag ska vara med, men min chef ska och lite annat folk jag känner.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Killen
0

Typiskt att all femgång blev inställd Rynkar på näsan

Så nu får jag rida i v2 eller v5 istället, jag som hade längtat så, och en stor det att jag ställde upp var att få testa just f2.

kissmekate.blogg.se

Maja
0

Åh, vad tråkigt! :( Men det kommer fler tävlingar får du trösta dig med. Örnäs har tävling 27 mars med F2! :)

Blir det V5 eller V2 då?

Killen
0

Det blir V5 eftersom V1 ekepagen har slagits ihop med V2 ekepagen och med tanke med vad vi fick sist i fyrgång platsar vi knappt i V5(vi är såå dåliga).

Jo, ska nog tävla i Lätt F2 i maj (även om den grenen igentligen inte finns så anornar en klubb det).

kissmekate.blogg.se

Maja
0

Åh, men det är lagom spännande när det är på is ändå! Kommer nog att gå jättebra ska du se! Tror inte alls att ni är dåliga! :)

Jag har tävlat F2 en gång och blev diskad för att vi lämnade banan… ;) Så värre än så kan det inte bli! ;)

Killen
0

Hellre diskad än att komma sist Förvånad

Så mitt mål är att iaf inte komma sist i båda grenarna

kissmekate.blogg.se

Maja
0

Då får du rida runt och se hur det går och hoppa av banan precis innan du har ridit klart om du känner att det går dåligt! ;)

Nä, det går nog bra ska du se! :)

Killen
0

Smart tips Skrattande

kissmekate.blogg.se

Killen
0

Sådär, då var det avklart!

Är jätenöjd även om jag inte kom till final i någon gren.

I T8 slutade jag på 4.77 (en stooor föbättring) och i V5 4,60 (det är också en förbättring).

kissmekate.blogg.se

Alex
0

Grattis! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
0

#13 - Åh, grattis! Vad tyckte Ess om att springa på is då? :)

Killen
0

Tackar!

Ess hade inga problem att springa på isen alls. Faktiskt så travade han bättre, eller han travade alltså hela biten i travmomentet, det gör han inte ens hemma på volten, utan då lägger han i tölt lite var som.

kissmekate.blogg.se

Maja
0

Skoj! :) Blev det några bilder? :P

Killen
0

jag har hört att andra har tagit bilder på oss, men inte sett dem än, så får se om jag får/vill visa dem Förvånad

kissmekate.blogg.se

Maja
0

Hihi, ja, om du får måste du ju visa! :D Alltid kul att se bilder! :)

Killen
0

En bild iaf:

Ess

kissmekate.blogg.se

Maja
0

Skoj! :) Åh, nu blir jag tävlingssugen… :P

Killen
0

Jepp jag med, jag vill tävla nu igen, men det är ju 2 månader kvar till nästa gång.

Förhoppningsvis har vi blivit liite bättre tills dess.

Varför jag sitter så högt upp med händerna är för att min instruktör har sagt att jag ska göra det eftersom Ess har (fortfarande) en stor tendens att bli framtung.

Film från tävlingen

kissmekate.blogg.se