Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 2871 ggr
powderpuff
0

Läckert =)

Hittade en hingst på island som jag tyckte var himla fräck Glad

Litningur frá Möðrufelli

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Maja
0

Ja, visst är han häftig?! Ser nästan ut som att någon har doppat honom i lakritssås eller något. Flört

selfrejection
0

Jag läste om honom för ett tag sen, men vet inte var, men han ser väldigt häftig ut. Roligt att det kan bli så många olika färger :)

Killen
0

Ja han var läcker!

kissmekate.blogg.se

Josefineep
0

Han är riktigt läcker, läst mycket om honom ska bli spännande att se fölen efter honom! :)

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

powderpuff
0

Något jag reagerade på att han redan betäckt om han är född 2008. Tycker det är jäkligt tidigt och varför ska inte han har de kraven på sig som alla andra hingstar ska ha. Annars avlar de bara på färg i detta fallet…

Jag har kanske missat något när de gäller denna hingstObestämd

MEN jag hade inte tackat nej till att ha honom i min hage Flört

Alex
0

Det där var läskigt. Genetiskt omöjligt ju, nu blev allting väldigt jobbigt tycker jag (som råkar vara färggenetikfreak). Tungan ute Ska försöka ignorera det där tror jag… Haha. Nä men måste ju vara nån konstig mutation av något slag… Håller med om att det ska bli intressant att se fölen.

#5 På Island betäcker flera hingstar som 2-åringar. Samma krav som alla andra hingstar på Island, dvs egentligen inga alls. Flört Men i regel har islänningar ett mycket gott öga för vad som är bra avelsmaterial och inte.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

powderpuff
0

Ja det är verkligen skumt med hans färg. Något för er "färgfreak" att bita i, hi hi hi Glad

jag blir ändå lite tveksam till att avla på honom ändå för i detta fallet tror jag mycket de betäckte just för han färg. Det ska ju ändå vara omöjligt att de ska kunna bli såFörvånad

Alex
0

#7 Jo men precis. Fast å andra sidan kan det ju lika gärna vara avel för forskning och då är det väl upp till dem som avlar. Flört Men jag ser det såhär - är det en genetisk defekt, så kanske det finns andra defekter än färgen…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

powderpuff
0

Oavsett vilkt så ska de bli spännande och hoppas man hänger med vad de gör med honom Glad