Stormurs inomhustävling
Stormur anordnar ju inomhustävling 30/1, någon som ska vara med?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jag hade tänkt vara med men min chafför drog sig ur så det blir inget tyvärr.
kissmekate.blogg.se
Okej, trist. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Ska eventuellt dit och titta. Inte säkert.
#3 Låt bli det du. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#4 - Haha, du tror att jag blir mindre lockad av det? ;)
Kameran sitter redan på laddning! ;)
#5 Ingen kamera! 
Kan ju förövrigt säga att jag ska vara med. Debutera i femgång, på en häst som nyss är igångsatt efter att ha stått sen i våras, det är även sista gången hon lades i pass. Och jag har ridit väldigt lite pass i mitt liv överlag… Tilläggas kan även att hästen är världens mesigaste och vårat första mål är att komma in i ridhuset över huvud taget…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#6 - Äh, du tävlade ju henne i november för tusan! ;) Haha, du minns väl hur min första femgångstävling gick?
#7 Tävlade och tävlade… Men ja, oavsett blev det ju mer publikunderhållning än tävling… 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#2 Ja men jag tänker lite positivt, jag slipper skäma ut mig (igen) och gör min 5 gångs debut lååångt borta ifrån min hemma klubb där ingen vet vem man är 
Men lycka till 
kissmekate.blogg.se
#8 - Jag längtar till istölten vill jag lova! ;)
#9 Haha tack, det lär behövas. 
#10 Jo det kan bli väldigt intressant…
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jag ska vara med i V5 

Ni får berätta hur det gick för er!
kissmekate.blogg.se
#12 Hur gick det?
#13 Haha det vet jag inte om jag vill.
Nä, men helt okej. Vi kom in i ridhuset (krävdes bara lite övertalning), sen att man får sitta och ständigt parera den hästen för att hon ska gå rakt är en annan sak, allt runt omkring är ju farligt… Sen var inte underlaget roligt alls, det var riktigt löst och släppte i kurvorna, så man fick ju anpassa farten rätt bra. Roligt när man ska lägga pass och knappt vågar gasa inför det.
Någon pass fick jag inte, men det hade jag ju inte väntat mig heller, tränat några få passläggningar innan bara och få lyckade. Och med tanke på hästens dagsform så gick resten helt okej, blev ju dock ingen placering då.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Okay. Men nu har du gjort din debut iaf!
Jag är nog glad att jag inte vra med eftersom Ess har svårt att galoppera i kurvor och måsta ga bra med fart och om underlaget släppte i kurvora, då hade det nog inte gått så bra för oss!
kissmekate.blogg.se
#15 Nä, de varnade ju för att ha fart i kurvorna, men domarna verkade döma snällt just där, för taktmissar och så i kurvorna som berodde på att man tog ner farten verkade inte påverka poängen nåt större.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#17 - Sedan var det rätt så kul att kolla på domarna också. En av dem stod upp och bedömde bägge långsidor. De andra två satt i stort sett bara och tittade på läktarsidan med ryggen mot andra långsidan hela tiden. ;)
#18 Hah! Då fick jag förklaringen till varför jag fick något högre poäng av en domare då, eftersom läktarsidan var den farligare sidan… ;) Haha.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Haha, om du hade lagt passen på den sidan så hade inte domarna kollat heller. ;)