Nyårsraketer
Hur reagerar era hästar när det skjuts raketer?
Har ni dem inne i boxarna? Har ni radion på i stallet? Får de lite extra mat att tugga på? Står de på lösdrift? Hur löser ni det då när det smäller? Reagerar de inte alls?
Min ena isis hyperventilerar. Hon är livrädd. Har alltid radion igång och täcker fönstren de blir lite bättre.
De har blivit lite bättre sedan jag bytte stall för där hon står nu är de inte så mycket raketskjutande.

Jag har aldrig varit i stallet vid just tolv slaget, men har ju ridit när folk har smält raketer, visst han kollar till men det är ingen big deal.
Tror att de är ganska vana vi detta laget pga att markägarna har andjakt i hagarna på hösten och då smäller det ganska bra.
Han står i utebox.
kissmekate.blogg.se
Vi tar in alla ca 30 hästar i 3 stall. Eftersom det inte finns plats för alla egentligen får många dela på boxarna, men de kan självklart fortfarande röra sig. Min söta lilla Guffi är en riktig rundgångare. Han står aldrig stilla i boxen, så hästen han får dela med får följa med runt runt i boxen. Vet att han blir väldigt rädd av åska, så kan tänka mig att det är samma sak med raketer. Väldigt rastlös blir han alltså, och förra året blev han orolig i magen så svansen blev fint dekorerad och sedan frös det :p Hoppas den ser bättre ut iår. Har inte varit i stallet sedan min lilla olycka i torsdag, men mamma var där i dag och hjälpte till att mocka och då låg han ner i hagen och verkade lite trött, så han har nog gått runt runt i boxen i natt som vanligt.
Min shettis tål inte om man skrammlar med något högt, men raketer det klarar han. :) Båda hästarna står hur lugnt som helst. Har ingen radio eller så på, men dom fick kvällsmat lite senare så dom stod och tuggade på det under tiden.
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
Hekla fick stå ute, hon går på lösdrift men vi har ett par boxar i stallet. Hon (och de andra hagkompisarna) var tydligen lite orolig, åt inte av extramaten de fick vid tolvslaget. Men inget som påverkade henne i övrigt.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus