Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettutrustning
Läst 4095 ggr
FeliciaS
0

Tips på sadelpad?

Jag letar efter en sadelpad som gör att sadeln kommer upp lite i fram på min häst som har väldigt kort rygg och är överbyggd. Helst skulle jag vilja hitta en tunn, tryckutjämnande pad jag kan ha mellan vojlock och sadel, alt. under bara sadeln (vilket jag har nu). Inte en för tjock för då blir sadeln för trång… Har i nuläget en teddypad som börjar bli väldigt utsliten.

Någon som har tips? Jag har kollat lite på en sådan här men inte hittat någon mer info om den. Vad tror ni?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

FeliciaS
0

Ingen som har några tankar?

Mvh Felicia

Zinoida
0
Alex
0

Ska du få upp sadeln i framänden får du ju använda dig av en pad som är tjockare fram än bak. En jämntjock gör ju ingen nytta om sadeln är ojämn.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Taktur
0

PÅ häst net säljer en tjej en padd som lyfter fram Annonssida 241483  under sadlar

Taktur
0

Hästbiten ridsport säljer en gelpad ACAVALLO som lyfter fram

FeliciaS
0

Jag hittade faktiskt en på Internet i går, likadan som en hästägare i stallet har upptäckte jag idag så nu har jag sett den i verkligheten med :) En Gel-Eze wither pad. Som en gelpad fast bara fram.

#3 Så sant :P

Har provat både Wintecs front raiser samt den från Acavallo men ingen av dem passade - Wintecs var för tjock och gjorde sadeln för trång, Acavallos var också för tjock så sadeln inte kom ner ordentligt. Men tack för tipsen!

Mvh Felicia

Maja
0

#6 - En sådan hade vi på förra hästen! Använde den dock aldrig så jag ska inte uttala mig om den. :)

Carroee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fjärilspadd (med anti glid), finns på hästaffärer och är super! :)

FeliciaS
0

#7 Ah :) Verkar dock lite knepig att få tag i, finns inte på jättemånga ställen. Men det blir föräldrarnas problem, tänker önska mig den i julklapp *s*

#8 Det är den från Acavallo som är så tjock, jag (Hekla) behöver något tunnare. Men tack för tipset, dock har jag bestämt mig för den från Gel-Eze nu :)

Mvh Felicia