Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: annonser
Läst 6018 ggr
Gosa
0

Isländsk Fårhunds-valpar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en underbar kull med Isländska Fårhundar till salu. Valparna är nu 5 veckor gamla och kan tingas. Hör gärna av er till mig för mer info.

Mvh Pia , Tel. 0701-754541

Maja
0

Åh, hjälp, vilka sötnosar! Kyss

Tyvärr bor jag i lägenhet och har inte tid, men någon gång i framtiden så ska jag skaffa mig en sådan valp! :)

Lycka till med försäljningen!

Alex
0

Men fy på dig att göra så, jag som vart inne på att köpa islänningsvalp i flera år… Till och med vart på väg ett par gånger. Men det får nog vänta ett litet tag till för min del med. Flört Vad är det för stam på dem, om man får fråga? Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Gosa
0

Javisst är dom underbara, vi äger både mamman och mormor till valparna och jag kan helt ärligt säga att denna ras är helt perfekt Glad. Lagom i storlek, gårdshund som vaktar gården men skulle aldrig dra iväg på egna utflyker… jag kan berätta hur mycket som helst om dom…

Bara för att "retas" då så kommer en till bild på en annan valp i kullen.

Mamman heter Dimma och pappan heter Tellusdream Askur, valparna säljs med stamtavla, chippade, vaccinerade och veterinärbesiktigade.

/Pia

Gosa
0

Mamma Dimma

Gosa
0

och pappa Askur

Alex
0

Åh, Askur är ju jättefin! Det var din Dimma med, självklart, vet bara lite mer om Askur. Flört Det är ju en annan Dimma som ska ha valpar efter Askur, hos Kennel Ástvinur. En kull jag mer än gärna skulle vilja ha valp ur, men som sagt, är väl inte riktigt passande nu. Rynkar på näsan

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Gosa
0

#6 Vad roligt att du kände till Askur. Min kull är den första efter honom. Astvinurs kull har kommit men tyvärr gick det inte så bra, flera av valparna var dödfödda tyvärr…

Alex
0

#7 Åh, men fy vad trist! Rynkar på näsan Lär väl ha varit Dimmas sista kull också antar jag…

Men dina valpar ser fantastiskt söta ut, vad används mamman till, om du har gjort något med henne, några meriter eller så? Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Gosa
0

Vi har våra hundar till sällskap och som familjehundar på gården. Hinner tyvärr inte att åka på utställningar osv… så hon har inga egna meriter.

Alex
0

#9 Okej, fullt förståeligt. Flört Du har inte bilder på alla valpar, och vill lägga ut dem med namn? Hittade hemsidan, men de var ju ytte-pytte på de bilderna. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#3 - Åh, det bara skriker "Maja, kööööp mig!" om den. Flört Du vet att det är fult att retas va? ;)

Gosa
0

Självklart ska jag bidra med lite bilder på alla sötnosar, håll till godo Flört

Tala gärna om för andra att jag har valpar om ni vet någon som letar, jag vill ju hitta bra hem till dom och gärna hos familjer med Islandshästar…

Först ut är Askur

Gosa
0

Här är Askur och Orri

Gosa
0

Här är Spuni

Gosa
0

Här är Mökkur

Gosa
0

Här är Isar

Gosa
0

Här är Garri

Gosa
0

och här kommer tiken, som heter Idunn.

Saknas bara bild på Flipi, men han kom inte med i dagens fotning, måste missat han..

Alex
0

Gud så fina! Garri stal mitt hjärta lite måste jag erkänna. Attans att jag ska bo i lägenhet i nuläget!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Åh, åh, åh, åh… Kyss Vill ha allihop!

#19 - Lägenheter måste vara världens sämsta uppfinning, eller hur? Flört

Alex
0

#20 Jo, det är nog det. Flört Framför allt lägenheter på tredje våningen…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ricko
0

Åhh gud så fina!

Har dock "precis"(3 mån sen) skaffat valp Tungan ute

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

CarinR
0

Hej

Jag söker efter en islandshund en tik. Har du någon planerad kull framöver?

Hälsningar Carin