Fodertider
Vintertid:
Hur många gånger får din häst mat per dag under vintern?
Vilka tider får den mat?
De får hösilage tre gånger om dagen. 7, 14.30 samt 21 (något senare ibland beroende på om man gör nåt i stallet vid den tiden, men aldrig före 21). Sen får de som står på stall kraftfoder när de kommer in vid 18. Övriga får lite kraft efter ridning, fölstona får också kraft, men ingen speciell tid.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

I mitt stall får de hösilage 4 gg/dagen. Kl 7, 12, 16:30 och kl 22.
Kraft får man ge själv
kissmekate.blogg.se
De har fri tillgång till hösilage, de gånger de inte haft de har de fått 4 gånger om dagen.
De har fri tillgång till hösilage och de flesta i stallet får havre efter ridning, eftersom det är det kraftfodret som ingår i hyran.
De får hösilage på morgonen mellan 7-8 samt kvällen mellan 19.30-20.30. Kraftfoder ger varje hästägare sin häst/hästar.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#5 - Får de ingen lunch?
#6 Nope, men de har halmautomater med hösilage + halm så mat finns alltid att äta.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#7 - Jaha, okej! :) Tänkte att det var ett bra tag där utan mat annars, men då förstår jag! =)

Mer eller mindre fri tillgång, jag fyller på successivt under dagen så det är i stort sett aldrig tomt på foder. Gamle islänningen får kraftfoder 3 gånger per dag, fölungen 2 gånger.
3 gånger per dag. 8, 3 och ungerfär 9.30. Beror lite på om jag är klar i stallet på kvällen. Efter ridning och på kvällarna får de kraftfoder.
Och så finns det alltid något att tugga på i hagen, en gren eller något annat gott. :)
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"