Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettträning
Läst 3702 ggr
Animal-3
0

Inridning Elja

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så igår satt jag äntligen upp och skrittade några steg på den lilla damen:) Jätte duktig var hon.

Alex
0

Men oj vad roligt! Hur gammal är hon nu? Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Animal-3
0

#1 tack ja äntligen,hon är  4 år :)

FeliciaS
0

Vad kul, hon ser väldigt lugn och duktig ut :)

#2 Fin bild - håller med om texten!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Animal-3
0

#3 tack^^ ja hon var toppen:)
Tackar:)

Maja
0

Åh, vad kul! Ser fint ut! :) Lycka till med fortsatt träning och du måste uppdatera oss hela tiden! :D

Animal-3
0

#5 hehe tack :) ja jag ska försöka hålla detta uppdeterat nu^^

may-britt
0

så  kult Skrattande

selfrejection
0

Hon har en väldigt fin färg :) En häst från mitt stall hade samma färg, nu har han flyttat till FInland.

Animal-3
0

#7 japp^^

#8 Tackar^^ ja vi har hennes dotter med som fått samma färg:)

Så uppdatering:) Elja har vilat och promenerat med selen sedan vi satt upp sist. Så dag tog vi en promenad innan jag jobbade henne lite innan jag satt upp:)

Animal-3
0

Uppsittninge:) hon var jätte duktig.

Animal-3
0

Snabb uppdetaring det går jätte bra:)
Hon är en pigg liten dam. Varit ute på två uteritter med Atti på Eldrun som sällskap nu.

Animal-3
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ännu en uppdatering, Elja går toppen<3
Rids ut både själv och i grupp utan problem. Skritt och trav är helt stadiga skulle jag säga. Både barbacka och med sadel. Har faktiskt fått känna på några tölt steg med. Vilket är överraskande då Elja inte är någon natur töltare och vi inte har sett henne tölta förr. Dessutom har det varit på lång tygel. Tar inte tag i det än men det var ändå lite kul att få känna på och se:)
Hoppas på att prova galoppen i helgen ev. nästa helg.
Här kommer en bild och en liten filmsnutt^^ Inget speciellt bara lite skritt och varför unghästen under inridning går först? jo för att hon trivs bäst först (går att rida bakom med också) dessutom är hon den tryggaste av dom.
Ingen charmerade bild och film för mig dock som är så påklädd att jag är nära på bredare än hästen x)

may-britt
0

hon ser jätte fin ut

Maja
0

Åh, vad fin hon är! :) Kul att det går bra!

Animal-3
0

#13 Tack^^

#14 Tack^^ Ja det roligaste är att hon tycker det är så kul, hon väntar jämt vid grinden och vill ut. Hon är den ända av hästarna som saktar ner när hon märker att hon är på väg hem och ökar om man svänger av på en annan väg^^

Maja
0

Haha, låter som en kul häst! ;) Hur går det för fölen? :) Bilddags tycker jag… ;)

Animal-3
0

#16 Det är hon ^^ Haha ja jag vet inte exakt när jag fotade sist, ska ta några hel nya bilder i helgen så kommer dom upp här:D Mest komiska är väl att Kii (Eljas dotter) har lagt ner lekandet väldigt mkt. Hon är väldigt egen den damen. Men Skott och Elja leker massor x)

[silversvart]
0

Gud vad söt  =)

powderpuff
0

Vad kul att hon är så snäll och duktig Glad Kii ser helt underbar ut också Tungan ute Blir du trött på henne en vacker dag så måste du säga till Flört

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Animal-3
0

#18 Tack^^

#19 Haha, har en hel lista med folk jag ska säga till om hon inte skulle stanna ^^ Men jag hoppas ju på att hon ska det ;) Hon är verkligen en klass i sig den damen x)

powderpuff
0

Hon hade varit en perfekt körhäst. Helt lagom storlek Glad

Animal-3
0

#21 japp kör och trick häst är tanken. Men det blir ett jätte jobb att köra in gissar jag;P hon är snäll men maken till egen häst.

powderpuff
0

Då är en en riktig utmaning Glad Tycker shettis/islänning korsnign är gjorda som för körning. Hade chansen att tillverka en egen men nu är hingstarna kastrerade och de är väl lika bra de Glad.

Nu ska stoet till Heimir (konstantskimmlen) istället i vår, om de inte dyker upp någon annan skönhet istället Skrattande

Animal-3
0

#23 ^^ japp
Vi hade ju lite tur som köpte Elja och så var hon tjuvbetäckt med en godkändshettlandshingst.

powderpuff
0

Vilken shettis hingst är de som är så busig? Skrattande

Animal-3
0

#25 han heter Roson :) väldigt charmig herre;)

powderpuff
0

En fux? Om de är han så ser han väldigt fin ut Glad

Animal-3
0

#27 ja han är reggad som fux med ljusman och svans om jag mins rätt:) jag mötte honom i vinter skrud och då såg han nästan silver brun ut^^

Animal-3
0

Måste bara skriva lite kort^^ Tyckte det var lite kul när jag pratade med faster idag. Hon hade tagit ut Elja och ridit upp mellan hagarna, hon hade ont om tid så hon skulle bara rida upp, vända och tillbaka efter som Elja stod och hängde konstant vid grinden och ville ut.
Elja traskade glatt på upp men tjurade ihop så fort dom skulle vända och hon insåg att hon skulle hem alla redan x)
Vart inga problem men hon fick driva på lite för att få runt henne. Lilla Elja hon vill vara med jämt^^

Maja
0

Haha, sällskapssjuk häst? ;)

Animal-3
0

#30 haha japp och främst en äventyrare;) Hon vill ut på tur, gärna på nya vägar. Hon vill upptäcka världen^^