Hovslagare: Pris
Hur mycket kostar det att sko era hästar? Var bor ni?
Skor ni runt om? Barfota? Bara fram? Hur gör ni?
Förra gången jag skodde tog jag den "dyrare" hovslagarn som skor nästan alla hästar på gården utom några privathästar. Han kostar 1100kr.
Men nu ska jag byta till den billigare som privathästägarna har. Han kostar bara 500kr. Inte för att den andra är dålig eller så, känner bara att det priset passar mig bättre om dom ändå är lika bra.
Jag skor runt om, ska nu sätta på båda snösulor och broddar nästa torsdag. Hästen står norr om Sundsvall.
Min hovslagare tar 400kr för att verka, 700 för att sko. Min häst går barfota så länge det går. Får se hur det blir sen när han rids regelbundet. Står på södra sidan av Stockholm.
Vågar knappt svara. Min hovslagare är gratis, de är min granne så det är tjänster och gentjänster
#3 - Sådant är ju toppen!
Min förra medryttarhäst ägdes av en familj där både mamma och pappa var hovslagare, det var ju hur bra som helst!

Min tar 800kr. 150 kr extra under broddsesong.
Skor runt om.
Norrort Sthlm
kissmekate.blogg.se
Har precis bytt hovslagare, den förra tog 900 kr och den nya tar 1000 kr för en helskoning. Bor lite utanför Göteborg.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Minns inte exakt, men 400 skulle jag tro. Vi får det lite billigare. ;)
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
Min tar 750.- skoning runt om, verkning 300.- Hon tar också ut milersättning.
min tar 1200dyrt men duktig och sko da hadde tenkt lite på och byte men jag vet inte sen han skor så bra
jag betalar 900.- och tycker att det är lagom billigt då det gick på 1400.- med förra. bor i sthlm.
betalar inget extra under vinter då jag köper vintersulor och brodd sj så blir det vad jag vill ha och inte det som bjuds.
Ni nämner inget om det är med eller utan kvitto.
Min tar 500 med kvitto. Utbildad i Skara kan tilläggas.
Min lämnar kvitto när denna kommer ihåg elle rom jag påminner. Lite slarvig.
# det är 900 med kvitto
Jag betalar just nu ingenting, hon jag jobbar för skor själv så jag får det gratis. Tanken är att jag ska lära mig själv också.
Men annars tar hon 400 kr, med kvitto.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Vilken utbildning har era hovslagare?
#skara..
#15 Min har ingen "riktig" utbildning, men gått med en hovslagare en längre tid (samt lite andra hovkurser och liknande).
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Har strömsholm, tror dom tar 1200 :) Varmskor och sitter som en smeck!
Verkning: 250kr.
½-skoning: 600kr.
Hel-skoning: 800Kr (tror jag). Har ingen som behöver skor runt om just nu.
Mvh, Carro.
jag har nu byta smed och han tar 800kr pr häst blir lite med med snö sular och broddar men inte mycke
Rättelse till #14, hon tar 400 kr för verkning, 800 kr för helskoning, då inklusive skor.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Min tar 600 fö skoning runt om sommartid och 950 för skoning med sulor och brodd för vintertid. Jag bor i Sundsvall. :)
/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se