Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: allmänt
Läst 4746 ggr
Maja
0

Rida till musik

- Rider ni till musik?
- Vilka låtar tycker ni extra mycket om? Finns det några speciella med toppenbra takt för just kort tölt exempelvis?
Berätta lite vilken musik ni gärna har på när ni tränar!

Lägg gärna in lite låtar som ni tycker är bra att träna/tävla till - exempelvis videor från youtube!

Maja
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Denna tycker jag har plats för ett helt fyrgångsprogram: tölt, trav, skritt, galopp och eventuellt ökad tölt om man gör om lite på slutet. =)

selfrejection
0

Jag har funderat på att rida med musik, eller radio iaf från telefonen, men jag har aldrig gjort det. För då kanske man inte hör om det kommer någon/något. Tycker du att det är så?

Maja
0

Jag brukar rida med mobilradion på ibland, för jag är rätt så besatt av musik i vanliga fall att jag faktiskt lättare hittar takten med musik. Någon gång rider jag med hörlurar (eller ja, det är ju bara en hörlur på mitt headset). Annars sjunger jag rätt så mycket (inte för att det är vackert dock ;)) för att få in takten och jag kanske bara inbillar mig, men det blir bättre takt i gångarterna då. :P Eller så drar jag en ramsa. I tölten sitter jag ofta och säger "Black & Decker, Black & Decker" för att bättre höra taktfel och då är det nästan som att hästen hör min takt. :P

Har en kompis vars häst anpassar sig helt efter musiken, rätt så skoj att se! Om "rätt" låt spelas så håller hon precis det tempot, höjs tempot kan hon också öka, men blir den långsam så kan hon sakta ner också. :P

[Agilityvovven]
0

Har aldrig testat att rida till musik på egen hand, förutom när vi ridit kadrilj på ridskolan.. Men jag upplever det som att det är lättare att hitta takten osv man lyssnar på musik när man rider. Ska testas i morgon! ;)

[vretenskaniner]
0

gillar fartiga låtar! Brukar vara roliga att rida till Glad

Josefineep
0

#3 "Eller så drar jag en ramsa. I tölten sitter jag ofta och säger "Black & Decker, Black & Decker" för att bättre höra taktfel och då är det nästan som att hästen hör min takt. :P"

Det där känner jag igen! sitter precis likadant när jag rider. Tänker det både tyst i huvdet och säger det högt om vartannat!

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se