Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: avel
Läst 2622 ggr
Animal-3
0

När skotti kom till världen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bara för att jag äntligen kunnat klippa ihop filmen från Eldruns fölning:)
Bara lite kul att visa:)
Fortfarande vad dom har växt fort o.o att han varit så liten mins man knappt.

[Agilityvovven]
0

Nää, vad söt.. Kyss Hur gammal är han nu?

Animal-3
0

#1 tack^^ lite över 3 månader:) men de växer ju så det knakar:P

FeliciaS
0

Oj så sött när han försöker resa sig upp ;) Ser bra roligt ut när han kommer upp ostadigt vid 3:53.

#2 Han är verkligen fin :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Alex
0

Åh så sött. Och vad roligt att få vara med vid fölningen! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
0

Lilla sötnosen då! :)

Animal-3
0

#3 tack^^ haha ja visst gör det^^

#4 tack^^ ja det var spännande och det var nog tur med, som du ser är det ett litet hopp i fölningen och det var för att jag fick lägga ner kameran och hjälpa till lite. Som hon ligger och krystar gjorde hon rätt länge utan att något hände (mkt film som är bort klippt för att få plats på den korta tiden). En fölning ska ju gå relativt fort så vi var i kontakt med vet i tele. Men det löste sig jätte bra som ut var^^

#5 tackar^^

Alex
0

#6 Ja det var ju tur då! Var det dagtid hon fölade?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Animal-3
0

#7 nej hon fölade runt 5 på morgonen. Men vi sov där ute i en husvagn och hade kamera överlösdriften. Hagen såg vi från husvagns fönstret (där det första är filmat).:) vi var ju livrädda att något skulle gå fel x) Så klockan ringde varje halvtimme hela nätterna så bodde vi i ca 1 månad^^

Alex
0

Hahaha okej, jobbigt. Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Animal-3
0

#9 hehe ja men så typiskt oss x) det är nog anledningen till att vi inte har föl så ofta x) Elja det andra stoet klarade ut allt ihop själv^^ det gåt ju för det mesta bra men vi är ju så oroliga att något ska hända med pärlorna^^

Killen
0

Så söt!

Och passande låt till!

kissmekate.blogg.se

Animal-3
0

#11 tack^^

Dokka
0

Hej..

Vilken underbar film. Det måste va härligt att få vara med under fölningen. Fick två stoföl med 8 dagars melanrum i somras men missade båda två. De stod i hagen på vingliga ben när jag kom upp tidigt på morgonen. Men huvudsaken är ju att allt går bra. De växer ju så dert knakar, man vill stoppa tiden det är ju så härligt när de är små. Funderar på att betäcka nästa sommar igen.

Animal-3
0

#13 ja viktigast är att de går bra^^ Just denna fölning var det nog tur att vi han med du märker nog att det är ett litet "hopp" i filmen och det var när jag fick släcka ner kameran och hjälpa till lite då det inte hände så mkt på ett bra tag (vi hade telefon kontakt med vet).
Ja vi har ju en liten till^^ dock en korsning.

[Agilityvovven]
0

#14 Hur gammal är han nu? Superfin ju! ;) Vad är den andra för korsning mellan?

Animal-3
0

#14 Han är 5+ månader^^ han är alltså 6 månader om 10 dagar. Tiden går så fort!
Det andra är min lilla dam Kii mamma är islandshäst (elja stoet jag håller på att rida in) och pappa är en godkänd shetlandsponny hingst^^ det var en tjuvbetäckning som skedde hos stoets förra ägare:) men vi var bara glada att få två föl så de kunde leka. Hon är 10 dagar yngre än skotti:)