Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: allmänt
Läst 3697 ggr
lisabetha
0

Inridning på Strömsholm

Finns det någon som som har erfarenhet av att lånat ut sin 4-åring till Strömsholmselev för inridning? Ska man kontakta skolan, eller annonserar man själv efter elev?

Maja
0

Åh, hm, det var en klurig fråga! Jag skulle ringa till Strömsholm och fråga! :)

Har tyvärr ingen erfarenhet av det alls. Lycka till!

Zinoida
0

Har sett flera elever som annonserar efter hästar.

may-britt
0

man burde lese linken för man sette noen häst i  trening denne damen var lite uheldig och  fikk tilbake en forstöra häst noen som inte er bra

lisabetha
0

Zinoida: Var har du sett sådana annonser? Tacksam för tips!Jag tror och hoppas att ryttarana (eleverna) har kommit så långt i sin ridning att det inte är någon fara. Med den dyra utbildningen så måste det vara viktigt att klara unghästprovet. Man tycker ju att lärarna skulle ha ögonen på dem.

Mvh Lisbeth

Maja
0

Jag tror absolut inte att det är någon fara att lämna iväg sin häst till Strömsholm. Personalen där är välutbildad och skulle aldrig tillåta att hästarna förstördes, sedan kan ju du som ägare följa utvecklingen dag för dag!

Zinoida
0

Jag har sett såna annonser både på Hästnet och Bukefalos, men även ibland på Blocket, den här såg jag häromdagen (nu vet jag dock inte om eleven ska till Strömsholm just men jag gissade det):

http://www.blocket.se/orebro/Inridning_av_Islandshastar_29741652.htm?ca=11&w=3 

Tror säkert att det kommer poppa upp nya annonser nu under hösten från elever som ska göra sina prov i vår, bara hålla utkik :)

Lycka till!

may-britt
0

hva men denne da 6 dette er så  alvålig at SIF har tatt det opp som sak  http://sifsforum.egensajt.se/board/hasten-forstord-vem-ar-ansvarig-t9328.html

så  hvordan kan du  si  det?

Maja
0

#8 - Jag kan bara tänka mig att de på utbildningen har blivit ännu hårdare efter det fallet så nu kan det definitivt inte ske.

may-britt
0

ja ha vell det skulle vell inte ha skjed tror inte atd et er noe bettre hadde ville sette ut min häst så  der ner jag ser hva som kan hende

Fridalej
0

Hej! Jag heter Frida Lövgren-Suvanto och jag går islandshästutbildningen här på Strömsholm.

Jag har en väns ungsto här på inridning, men vi har även hästar som ägarna kontaktat Helene om det finns plats för dem för inridning. Det behövs nästan alltid hästar och till våren kommer vi behöva 4 st till - VAR (och vi är 8 st!).

Nu har vi precis (idag faktiskt) startat unghästarnas utbildning men jag har hållit ägaren uppdaterad om allt som händer med hennes häst.

Kontakta mig gärna om du vill ha mer info :-)
MVH Frida

Maja
0

#10 - Nu har jag tagit reda på mer om det fallet. Hästen var tydligen inte en inridningshäst som de vanliga hästarna, utan ett projekt som några elever hade vid sidan av. Det är alltså inte skolutbildningen som har påverkat hästen utan den utbildades "utanför skolan" så att säga. Sedan var det tydligen en speciell häst redan innan den kom dit…

#11 - Går det bra för dig? Trivs du? :)

Fridalej
0

Jo, tack jag trivs JÄTTEBRA !! Älskar det här stället :-)
Skuggi har börjat forma om sig, vi har mest fokuserat på att få honom böjd genom bålen (han är väldigt rak i sidorna) och nu har det börjat hända saker med hans bakben. Superhärligt!! Nackdelen är att han har lite jobbigare med balansen (han har ju ingen styrka där än) och det fick jag känna av på vår sista tävling. Vi fick mellan 6.0 (det hade kunnat blivit 7.0!! om jag inte ridit för fort..) och 4.0 på vårt arbetstempo ;-)
Men han är såååååååå duktig och ger allt jämt. Vi rider 4 lektioner i veckan.. Min pärla!

Maja
0

#13 - Åh, vad skooooj! :D

Jag skulle ha åkt på Forsen men tyvärr var den fullbokad, såg att du var där på listorna. :)

Fridalej
0

Ja, den blir ju full jättefort! :(

Jo jag red ju, men vi gick ut på våra sämsta poäng NÅGONSIN (4.90!!! i T3… Vi brukar ligga på 5.80+ och i V2 fick vi 4.97!!). Pinsamt låga på den hästen men det var mitt fel. Han försökte verkligen!
Gullehästen.. :( :)

lisabetha
0

Hej, tack för svar, jag har fått tag på en ryttare! 

Mvh. Lisbeth

Maja
0

#15 - Äh, det var ju inte dåliga poäng ändå! :) Vi får tävla mot varandra någon annan gång… ;)

#16 - Skoj! Lycka till med allt nu!