Äntligen!
I morgon blir Guffi äntligen min på riktigt! :D Har väntat på det här sedan i våran och nu är det äntligen september imorgon.
Vad roligt! :D
/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se
Vad roligt, grattis! 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Vad roligt! :) Grattis :D
Åh, skoj! :) Grattis!
Åh, vad roligt! Grattis! 
/Emilia
Tack så mycket :) Det ska bli väldigt roligt, hoppas jag.
Igår studerade jag hans information på WorldFengur och upptäcke att det jag misstänkte stämde, han är inavel. Har samma mamma som farmor. Men han är bäst ändå :)
#7 Äh, det kvittar väl nu i efterhand.
Fannar frá Audsholtshjáleigu har samma farfar som morfar, Ófeigur frá Flugumýris föräldrar är helsyskon, för att ta några exempel. Behöver inte betyda dåliga hästar i alla lägen. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#8 Precis, han är som han är och det gillar jag :) Om det beror på stamtavlan eller tidigare liv, det vet jag inte, men nu är det så.
Nu ska vi snart upp och göra klart allt :) Sedan ska jag ta min första ridtur som hästägare!
Det blev inte riktigt klart i går, för inte papprena förän på söndag, pga stressad säljare kan man säga. Det är Atli-kurs och lite personliga saker som gjort att hon inte hinner med.
Idag gick det jättebra när vi tränade på tölten, fick bakläxa och måste träna på kort skritt tills nästa tisdag, så det har vi verkligen gjort. Och han gick jättefint idag. Fast bara några minuter senare red vi förbi ett ställe där de höll på att gräva och de kom tre hästar i en hage galopperandes emot oss. Så Guffi tyckte att han skulle springa hemma, så vi tog en lite skentur, men han lugnade ner sig ganska fort. Men jag är ändå väldigt nöjd och stolt över att han är min häst :D
Nu har jag äntligen fått min papper och Guffis pass! :D Så nu känns det äntligen som att han är min på riktigt, fast ändå lite overkligt.
Så nu ska jag fixa med sadelköp, hovslagare, tandvård och ägarbyte i passet, och säkert massa annat som måste göras :)
#12 Stort grattis! 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#13 Tackar 
Åh, grattis, grattis, grattis! :D
Måste vara riktigt kul nu med allt som ska fixas… :)
#15 Ja, det är det :) Jag gillar att fixa.
Det känns så bra nu med Guffi. Hela sommaren har han varit ganska matt och lat känns det som. För några veckor sedan började han vakna till igen, det var antagligen pga att det varit så varmt. Tölten har bara blivit sämre och sämre ju längre sommaren gick. Men i tisdags så släppte det totalt. Han töltade en hel långsida i paddocken! Och jag flyter fortfarande på rosa moln efter det känns det som. Det var som att vi hittade knapparna och då satt det som smort. Även om det inte var en "vacker" tölt, så var han ren och han klarade mer än tre steg. Jag älskar verkligen min häst! :D
Här får ni se en otroligt dålig mobilkamerabild. Det är iallafall Guffi bakom med exemtäcke och framför står hans nya kompis Djákni. Den senaste veckan har de stått bredvid varandra varje gång jag varit ute i hagen :) De har gått tillsammans med resten av flocken sen båda kom till gården samtidigt, men nu verkar de ha blivit kompisar.
Åh, vad härligt att höra och tänk vad kul att kunna säga "min häst" om honom nu! :)
Alla småsteg är alltid underbara och det är ju så man utvecklas. Kan tänka mig att det kommer att gå ännu bättre nu när det blir lite svalare, många eksemhästar kan tappa lite under sommaren när de lägger så mycket kraft på eksemet. :) Kämpa på så ska du se att snart är ni där du vill! :)
Nu står det att jag är hans ägare på WorldFengur :) Kändes lite speciellt.
#19 - Häftigt! Förstår att det känns speciellt! =)