Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettutrustning
Läst 4343 ggr
Pia-Lena
0

Bomlös sadel

Någon här som använder bomlös sadel? Ange gärna märke, för/nackdelar.

Alex
0

Diddi dynan är den enda bomlösa jag använt, och jag tyckte inte om den… Tyckte den låg ostadigt och var hård och obekväm. Men den kan ju passa andra…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Taktur
0

Har precis köpt en Top reiter bomlös med stora knästöd. Mjuk att sitta i, bra stöd för skänklarna.  Det enda negativa är att jag inte är van vid den ännu, balansen kan kännas lite ostadig, men det beror nog mer på mig än på sadeln.

Toltaren
0

Har ridit i en Top Reiter bomlös tyckte den var jätteskön att sitta i! Glad (dock bara en gång, så kan inte riktigt säga något mer)

TereseE
0

Jag red mycket bomlöst på Island och älskar det!

Maja
0

Jag har hört både bra och dåligt om bomlösa sadlar och skulle gärna prova det!

MalinLarsson
0

Jag tycker att mina bomlösa sadlar är jättebra, har en freeform o en happyhorse iceland.

attika
0

Jag har en bomlös TORSION till min häst, helt underbar att rida i och  man känner ryggmusklerna när hästen jobbar, sen har jag en annan sadel också så jag växlar. Men den bomlösa är jag supernöjd medGlad

Pia-Lena
0

Ni som har svarat ovan, har de sadlar ni omnämner inbyggda paneler eller måste man använda  specialpad?

MalinLarsson
0

happyhorse sadeln har inbyggda, behöver inget annat än en vanlig vojlock, freeformen måste ha specialpad.

attika
0

#8 måste ha en specialpad den kostade 750 och vojlocken 730

Zabbio
0

Star trekk espaniola + espaniola de luxe. Älskar dem. Inga specialpaddar (hävdar envist att en bra sadel behöver ingen padd = sadlar som behöver padd är inte bra)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Ofelia
0

Star trekk dressyr har jag ridit i ett par gånger och har beställt en. Lite mindre stöd men underbart mjuk. Hästen gick bättre än någonsin.

Avslöjar dålig balans hos ryttaren men förhoppningsvis blir balansen bättre då man inte får hjälp av sadeln att hitta den…

Toltaren
0

Har ridit i bomlös nu ett tag. Man känner taktproblem jättelätt och även om hästen går ut med baken/bogen på fel sätt (man tappar balansen)

Alex
0

#13 Vad är det för bomlös du har?

Sånt är ju min åsikt att man ska kunna känna tydligt i en bra bomsadel också. Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Toltaren
0

#14 En ganska gammal Top reiter

Halastjerna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

är det noen som har prövit Trekker Pro Endurance Classic 2010 Den ser jätte sjon ut,och vill prova denne på min ishäst:D

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.