Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettbilder-och-filmer
Läst 1572 ggr
Josefineep
0

Ökat tempo tölt

Hejsan!

Jag måste bara få visa detta klippet från idag. Jag och Herkules har precis börjat öka på tempot i tölten. Det kändes inte så bra idag men jag tycker det ser rent ut på filmen. Detta är bland de första gångerna och jag tycker endå det ser helt okej ut! Vad tycker ni?

http://www.youtube.com/watch?v=_w_cWj3IKDY

Jag håller upp händerna och sträcker dom framåt för att visa Herkules att han ska öka farten! Jag tar absolut inte i bettet eller håller i honom på något vis.

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

LucyLove
0

Ingen expert, men jag tycker det ser okej ut :)

Maja
0

Ser bra ut tycker jag!

Vet flera som gör på samma sätt som du i tölten för att öka tempot mer och mer. :) Hur går det med honom annars? Skulle vara kul med en uppdatering, han är så himla fin din häst!

Alex
0

Ser helt okej ut för att vara början av träningen! Ser dock ut som att han tappar bakdelen lite, det enda jag kan säga spontant.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Josefineep
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad roligt att höra! :) jo det är bakdelen som han har lite problem med vi jobbar mycket med sidvärtes rörelser samt fram och bakdelsvöndningar just nu! Någon som har fler tips för att engagera baken mer?

#2 Det går jättebra med Herkules, han är 7 år nu och utvecklingen går bara framåt och framåt, vi har vart ute och småtävlat lite och det har gått jättebra, iaf för Herkules del. Han har ju tävlingsnerver till 100 %, värre med mattes nerver. Om allt går som det som det ska ska vi börja tävla på riktigt nästa år. Planerar att ev. börja plocka fram passen till vintern eftersom tölten börjar sitta riktigt och dessutom kännas väldigt fin! Han har hur som hälst börjat bli en riktigt fin ridhäst och kommer nog med mer träning kunna hävda sig bra ute på banorna framöver. Han håller även på att köras in nu, både för jag tycker det är kul och för att det är riktigt bra träning! :)

Lägger upp en bild från ett träningspass i våras. Ska försöka filma lite imorgon om ni är intresserade av att se såklart? :)

Maja
0

Åh, vad härligt att höra och vilken superfin bild på er två! :) Kul att det går så bra! Vi får mötas ute på tävlingbanorna så småningom! ;)

Ja, filmer är alltid kul att se! :)

Josefineep
0

Tack! :D

Ja verkligen det ser jag fram emot, vilken förening tillhör du? :)

Maja
0

Hrimfaxi året ut, men sedan kommer jag nog att byta till Nattfari eller någon annan. :) Ska dock börja åka runt och tävla mer och mer, kanske tar mig en tävling längre norr upp. Eller så möts vi halvvägs! ;)

Josefineep
0

ah okej vad roligt! Jag rider ju för Kraftur så kanske att vi möts då :)

graleh
0

Fiiin häst!

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Josefineep
0

han tackar och jag håller bara med :)