Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettträning
Läst 3803 ggr
Maja
0

Passfattning

Hur lägger ni era hästar i pass?

Berätta gärna steg för steg. Jag har hört en del olika sätt och undrar hur just du gör!

Maja
0

*puttar upp*

740tjejen
0

Skulle gärna vilja veta jag också. Inte för att jag skulle våga rida pass, ser ut och gå fort. :) Men om jag får tillbaka förtroendet kanske jag vågar.

Smultronkaka
0

Jag är också intresserad att veta hur man gör :D Kom igen någon, berätta! =)

emmaaab
0

Jag vet hur man gör, ganska bra, men jag gör det inte så bra tror jag, så jag skulle också vilja se hur alla andra gör! ;D

Alex
0

Jag kan nog ärligt talat inte beskriva i text hur jag gör. Jag är extremt dålig på det i allmänhet, även att beskriva i ord när det gäller sånt. Så jag passar (haha!) på den frågan. Flört

Nu var det dessutom två år sen jag senast la en häst i pass (med mening i alla fall…).

Men kan ju i alla fall säga så att jag aldrig skulle råda någon att gå ut och försöka lägga sin häst i pass efter att ha läst på internet hur man gör. Använd en tränare till hjälp. Speciellt om hästen inte är en mycket välutbildad passhäst.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

emmaaab
0

Tycker som Alex, det är också svårt att förklara via text och så kan man lätt missuppfatta det :) Det är bättre att ta hjälp av en tränare ^^

Toltaren
0

Håller med föregående talare, men Glói är ganska lätt att lägga i pass, till o börja med står jag upp i galoppen (galoppfattningen) och låter han bara gå 4-5 steg i galopp och så pratar jag lite med honom typ peppar honom och när jag känner att han börjar tänka pass sätter jag mig ner, tar en förhållning i 'rätt' tygel (dvs den galoppen som det är) och sedan bär det av.

haha, som sagt, jättesvårt att förklara

Maja
0

#7 - Du förklarar ju bra! =)

Kul att höra om någon annan gör på något annat sätt så jag puttar upp denna tråd! =)

Odinn
0

Har en femgångare men om han passar blir det grisepass, haha.

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

LucyLove
0

Har någon något videoklipp?

selfrejection
0

Någonstans har jag gamla passlöpfilmer från VM 2005, men då syns ju inte själva fattningarna…

Toltaren
0

http://www.youtube.com/user/Toltaren?feature=mhum

Vet inte hur bra det syns, men lite kanske

bunnyheart
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lägger in filmen direkt i inlägget ;)

http://www.youtube.com/user/Toltaren?feature=mhum

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

bunnyheart
0

Nähe det gick inte :P

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

gladur
0

man ska typ vara på en rak sträcka.först så gör man tölt och så i en sväng och sen så gör man gallop och sen så kan man typ säga shh eller få hästen ur balans.

men min andra häst lägger sig gärna i pass när som helst.fast ska man göra pass så får hästen ingen bra tölt