Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 1984 ggr
Tindra-Bordie
0

Min häst:)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För 3 veckor sedan fick ja hem min gulleplutt Bordie. En vallack på 7år:)

Tindra-Bordie
0

.

LucyLove
0

Roligt! :) Vilket litet charmtroll ;)

Tindra-Bordie
0

ja:) Han e dock lite ehm….knubbig just nu :) tidigare ägaren har typ låtit han bara gå å äta hela livet:(

LucyLove
0

Det var ju inte bra.. "/ Men du ska förstås ändra på det? :)

selfrejection
0
Tindra-Bordie
0

ja självklart! han har redan tappat vikt:) men nu i början blev han ju totalt svettig av 10 min skritt…:/ så i princip va han oriden helt oxå för han hade totalt noll kondition.  Nu börjar de som sagt bli bättre. I början gick han inte att rida heller så de blev bara kontakt och markövningar först. Men nu är ja ut å skrittar några timmar om dagen för att få igång hans kondis:) Även lite trav å tölt å något galoppsteg nu dom senaste dagarna men både pga hans dåliga kondition och hans kroppstyngd så får man ju ta de sakta och öka vartefter:)

Alex
0

Grattis! Skrattande Är det första egna islandshästen eller har du/haft flera innan?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

LucyLove
0

#6 Okej, lycka till ;)

Tindra-Bordie
0

det är min första egna men har alltid hållt på med islandshästar:)

Maja
0

Åh, han kommer nog att bli riktigt fin bara han tappar några kilon! :) Fast ja, han var ju fin nu. Sockersöt!

Grattis och lycka till!

Josefineep
0

Jag känner igenom honom! Har han möjligen stått i sundsvall hos fodervärd innan ? och är han reggad som sv. ridponny och inte islänning ? eller är jag helt ute och cyklar nu? :)

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

Tindra-Bordie
0

#11 ja de stämmer delvis. han stog i Ragunda nu när ja hämtade honom. men ja, han är ej reggad islänning:) hur känner du till honom?

Josefineep
0

Dom som köpte min och mammas fd. basjkirhingst hade Bordie hemma hos sig ett tag på foder träffade han en eller två gånger.:)

Skickarmed en bild jag tog på honom när jag var och hälsade på!

Josefineep
0

Detta var förra sommaren, (-09) Tror du det stämmer att det är han? :)

Josefineep
0

Totalt kassa bilder tagna med mobilkameran men måste skicka med en till!

Tindra-Bordie
0

okey tack så mycket:) hade ingen aning om att han varit ute på foder. som sagt hon som ägde han va totalt oseriös. inte skött hans tänder,motion, eller vaccinering…

Tindra-Bordie
0

vad vet du om honom? red hon som hade honom på foder något eller har han bara stått då med? hur betedde han sig när hon red i så fall? har han alltid varit frisk?

Josefineep
0

Vet i princip inget alls om honom, dom red litegranna han var lite osäker när dom red vad jag kom ihåg att dom berättade. :) Aldrig vart sjuk vad jag vet! Kan kolla upp mer om du vill!

Jo jag har hört att hans ägare var lite oseriös! Lycka till med han iaf! :)

Tindra-Bordie
0

okey:) ja han va väl säkert inte nå riden när dom fick dit honom heller kanske. han va ju vääldigt osäker i börjsn här med, men nu har ja iaf ridit honom i 2 veckor så nu börjar de gå riktigt bra:) red 2timmar barbacka igår utan problem:)

Josefineep
0

vad roligt att det går framåt! :)

Tindra-Bordie
0

ja:D