Min häst:)
Roligt! :) Vilket litet charmtroll ;)
ja:) Han e dock lite ehm….knubbig just nu :) tidigare ägaren har typ låtit han bara gå å äta hela livet:(
Det var ju inte bra.. "/ Men du ska förstås ändra på det? :)
Väldigt fin häst :)
ja självklart! han har redan tappat vikt:) men nu i början blev han ju totalt svettig av 10 min skritt…:/ så i princip va han oriden helt oxå för han hade totalt noll kondition. Nu börjar de som sagt bli bättre. I början gick han inte att rida heller så de blev bara kontakt och markövningar först. Men nu är ja ut å skrittar några timmar om dagen för att få igång hans kondis:) Även lite trav å tölt å något galoppsteg nu dom senaste dagarna men både pga hans dåliga kondition och hans kroppstyngd så får man ju ta de sakta och öka vartefter:)
Grattis!
Är det första egna islandshästen eller har du/haft flera innan?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#6 Okej, lycka till ;)
det är min första egna men har alltid hållt på med islandshästar:)
Åh, han kommer nog att bli riktigt fin bara han tappar några kilon! :) Fast ja, han var ju fin nu. Sockersöt!
Grattis och lycka till!
Jag känner igenom honom! Har han möjligen stått i sundsvall hos fodervärd innan ? och är han reggad som sv. ridponny och inte islänning ? eller är jag helt ute och cyklar nu? :)
/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se
#11 ja de stämmer delvis. han stog i Ragunda nu när ja hämtade honom. men ja, han är ej reggad islänning:) hur känner du till honom?
okey tack så mycket:) hade ingen aning om att han varit ute på foder. som sagt hon som ägde han va totalt oseriös. inte skött hans tänder,motion, eller vaccinering…
vad vet du om honom? red hon som hade honom på foder något eller har han bara stått då med? hur betedde han sig när hon red i så fall? har han alltid varit frisk?
Vet i princip inget alls om honom, dom red litegranna han var lite osäker när dom red vad jag kom ihåg att dom berättade. :) Aldrig vart sjuk vad jag vet! Kan kolla upp mer om du vill!
Jo jag har hört att hans ägare var lite oseriös! Lycka till med han iaf! :)
okey:) ja han va väl säkert inte nå riden när dom fick dit honom heller kanske. han va ju vääldigt osäker i börjsn här med, men nu har ja iaf ridit honom i 2 veckor så nu börjar de gå riktigt bra:) red 2timmar barbacka igår utan problem:)
vad roligt att det går framåt! :)
ja:D