Ett år sedan
" För ett år sedan åker jag till stallet med en klump i magen. Har en hemlighet som jag inte får säga till någon i stallet.
Just idag är det ganska mycket folk i stallet.
Går till hagen för att hämta Fláki, just idag var han jättesnäll och stog blixt stlla, och som önskade att han skulle springa sin väg, vägra att bli infångad.
Tar av honom exemtäcket, sista gången han behöver ha det på sig, borstar honom noga.
Det är en härlig sommarkväll, varmt och skönt ute. Sadlar och tränsar. Rider uet en skritt runda med C och hennes häst Stjärnan. Det går bra även om jag ibland i smyg får nypa mig hårt för att hindra tårarna att komma.
Väl hemma i stallet sitter jag kvar en stund, vill inte hoppa av, det blir ju för sista gången.
Lyckas ta mod och hoppa av, sadlar av och han får sin hink med massvis av gott i.
När han har ätit upp tar jag ut honom på stallgången, ska borsta honom en gång till. Då klarar jag inte att hålla tårarna tillbaka.
C ser och undrar om det har hänt något. " jag får inte säga" svarar jag. Hon förstår direkt, ger mig en kram och undrar när. "I morgon" snyftar jag fram.
C är mycket snäll, hon hämtar en sax och undrar om jag vill ha en bit av hans svans, som minne. Vi klipper av en bit av hans svans.
Jag tar in Flaki i boxen, jag sitter på huk lutandes mot vägen, han lägger sin mule mot min kind, som om han försökte trösta mig.
H och J kommer in i stallet, de förstår också vad som ska hända.
Jag sitter säker en timme inne i Flakis box, H har under tidet fårgat om jag vill komma ut och fika med dem, men just denna kväll tackade jag nej.
Klockan börjar bli mycket, det är vårt att veta när det är dax att gå.
J ska åka hem, hon bor åt mitt håll, så jag tänkte att bättre åka med henne nu än att åka komunalt.
Går till bilen, hon frågar, är du riktigt säker att du är klar? "Ja, jag tror det". Gå tillbaka säger hon.
Jag springer tillbaka, pussar honom på mulen och viskar" Jag älskar dig, kommer aldrig att glöma dig, tack för allt".
Det hände för ett år sedan. Imorgon är det ett år sedan han togs bort. Fortfarande älskad och saknad.
RiP Fláki frá Ártúnum
Inte den bästa bilden på honom, men sista bilden, tagen för ett år sedan:

kissmekate.blogg.se
Jobbigt… RIP
Alltid Oavsett

Usch, blir alldeles tårögd av texten.
*tröstkram*
Vila i frid.
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Vilken fin text. Vila i frid Fláki.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Alltid lika tråkigt när sånt händer.
Vila i frid Fláki.
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
Åh, stackare, det är aldrig kul med sådant här…
*kram*

tack tack.
Det lilla trollet lärde mig mycket. Han var mycket speciel och lät inte vem som hells handskas med honom.
kissmekate.blogg.se
Men åh vad fint skrivet, fick ju nästan tårar i ögonen själv. Jättetrist.
Får man fråga vad anledningen var till att han togs bort?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Vad sorgligt…
Vila i frid.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Han togs bort dels av en hälta när han travade som vetrinären inte visste varför han hade, efter 5 månader ville vetrinären dömma ut honom, men han fick 3 extra månader utan någon behandling och han blev bättre men inte helt bra.
Sen hade han extrema exem, och det spelade in lite, eftersom det inte fanns någon garanti på att han skulle bli bra så ville inte ägaren att han skulle behöva uppleva en sommar till för att sen inte vara bra med hältan.
kissmekate.blogg.se
Höll på att börja gråta när jag läste det, är fortfarande tårögd <3
R.i.P Fláki frá Ártúnum <3