Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettutrustning
Läst 1709 ggr
may-britt
0

boots

hej

jag undrar hvordan setter man på  boots skal den sitte mellom hov och  sko bak eller skal den settet på så  den inte klemmer mellom hv och  sko?

och  hva starter man med 120gr eller 240gr?

Alex
0

Vad för typ av boots är det? Det bästa är ju att starta med lättare, exempelvis 120 g, för att det inte ska bli för tungt på en gång för hästen.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

may-britt
0

jag har G boots ner jag setter den på så  går den mellom hoven och skoen men den moste vell sitta så for annat will han trampa på  den

Maja
0

Själva klumpen ska sitta bakom hoven och du spänner den framför hoven.

Titta här: Länk

may-britt
0

hej

ja det har jag gjort jag red med dem i  dag men fikk  hoppe av 4 ganger och  sette dem på  sen de kröp opp och datt av hva er det jag gjör galt ????

e kryper opp så  de henger bare rundt  hans ben

undelig sen jag har satt dem på  förut och  da satt de han har tyngere sko  forand enn bak men det skal vell inte gjöre noe for bottsen

åååå ble så Skrikandes de vill inte sitte på  hans ben

Maja
0

Spänner du dem för löst? Då åker de gärna upp. Passar de hans hovstorlek?

Vet att många dras med det där problemet och att jag på flertalet tävlingar har fått säga det till ryttare som jag inte känner och fått sätta om dem på deras hästar för att de snart ska in på banan och tävla och inte själva hinner hoppa av och göra det… :P

may-britt
0

hej

jag kjöpte dem på  g boots vet inte det var bare en stor lek på  dem.

kansje jag spenner for löst men jag dro  alt  jag klarte  ner jag spente dem.

finnes det flere storleker da?

jag holder opp hans ben och  setter dem så  de passar så  spenner jag lite setter ned hans ben och  spenner til alt jag klarar er dette rett?

har du  noe kort på på  bena  ner de sitter på?

uss jag vill verkelig ha dem til och  sitte

men du  det er mellomromm mellom bak på  bene och bootsen de sitter inte helt inntil bak nede

may-britt
0

du  jag tror jag setter dem for lang nede på  hoven sen jag kolla på  et bilde jag har av honnom i  viters och  da satt de inte noe problem

men de sitter lite lenger opp en hva jag satte dem i  dag