Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettbilder-och-filmer
Läst 2569 ggr
mbwj
0

Hoppning på isläning

Hejsan! Idag så hoppade jag och min medryttarhäst Strokkur (isläning). Vi hittade en äng med lite små terränghinder som vi skuttade över. Min kompis var med och fotade. Och om ni kollar på bilden så tycker jag verkligen att han hoppar superfint och bra. Kolla bara vilka fina framben han har! Dessutom så tyckte han att det var superskoj!

Ville bara säga att isläningar faktistk kan vara duktiga i hoppning, vet att det är många som tvivlar på det!

Foto: Hanna Stridsberg

På bilden: Jag och Strokkur

powderpuff
0

Var är bilden?

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

mbwj
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ojdå glömde visst själva bilden… här kommer den iallafall!

powderpuff
0

Det ser fint ut  Skrattande Min syster hopptränar med halvblodshästar och i en grupperna där var det en islänning. Han hoppade ca 120.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

mbwj
0

Aha vad trevligt. Glad

Odinn
0

Min islänning hade aldrig hoppat förän han kom till mig. För två veckor sedan provade jag att skutta lite med honom. Både han och jag tyckte att det var roligt, så det kommer jag garanterat göra om någon gång. :)

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

mbwj
0

Ja, jag hade bara hoppat än gång innan idag. Då gick det inte så bra. Men idag tyckte vi båda att det var superduperroligt. Han gjort tillochme lite glädjeskutt haha. Jag ska också defenitivt hoppa igen!

Odinn
0

Ganska dålig bild men här hoppar jag en annan islänning,
inte så högt då. :)

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Katter3
0

#2 Vad fint det ser ut!

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Toltaren
0

Hihi, har hoppat som högst 80 med min lilla pålle, han blir mer eller mindre galen, han tycker det är skitskoj :) Nyttig träning också!

Josefineep
0

Jag hoppar med min islandskille lite titt som tätt. Herkules tycker det är jättekul och leker sig med lätthet över 120 cm löst och 90 cm med mig, för högre vågar jag inte. haha!

Bilden är från förra året då vi löshoppade Herkules, hindret ligger på 100 - 110 cm. :)

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

Toltaren
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här är en video på när jag och min kompis löshoppar våra hästar :)

http://www.youtube.com/user/Toltaren#p/a/u/1/YIUP1K9vEtg

Eyraross
0

Gud vad fin häst :P Älskar skäckar :D De är så fina och ingen ser exakt likadan ut iheller. Jag har ingen bild när jag hoppar min halvfodervärds häst men lägger in en när jag rider så ni kan se henne också :D Ska snart rida iväg och hoppträna henne i en skog på naturhinder. Får se hur hon klarar det. Någon av er som märkt att det känns lite annorlunda att hoppa i islandshästsadel? Den jag rider i är som en dressyrsadel fast bara såklart rakare "rygg".